MY_TECH_SPACE

Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Open Class "Projectes Territorials a l'Amèrica Llatina: N...
Data: 04-05-2021
Horari: 19:00 a 20:00
Lloc: En línia
Contacte: 667863431

El dimarts 04-05-2021, a les 19:00, tindrà lloc una Open Class del màster en Desenvolupament Urbà i Territorial: Gestió i Transformació de les Ciutats (Semipresencial).

El col·loqui tractarà el tema del territori en els projectes a les ciutats d'Amèrica Llatina i, en particular, a Colòmbia. Un territori exuberant, però fràgil, que va albergar ciutats implantades amb un esquema únic en un territori ocupat per diverses cultures i formes d'organització social. Durant 5 segles, el territori s'ha ocupat pensant sempre en com transformar-lo per adequar-se a les "noves" societats, sense cap consideració sobre les seves condicions i particularitats i fent ús de la violència com a instrument de concertació. Avui, cal entendre-ho per configurar les noves realitats urbanes, en forma de regions metropolitanes o de petits poblats en les perifèries agropecuàries o selvàtiques nacionals.

Els ponents

• José Salazar Ferro. Arquitecte per la Universitat dels Andes amb postgrau en Història de l'Urbanisme a l'École des Hautes Études en Sciences Sociales. Professor del mestratge en Urbanisme de la Universidad Nacional de Bogotá. Professor del màster en Desenvolupament Urbà i Territorial de la UPC. Premi Nacional d'Arquitectura en la categoria d'Investigació Urbana (1992 i 1996) i menció (2000). Consultor en estudis, plans i projectes urbans des del 1980. Ha publicat assajos sobre urbanisme, planificació i temes connexos a Colòmbia en diversos llibres col·lectius i revistes nacionals i internacionals. És autor del llibre Construir la ciudad moderna: superar el subdesarrollo. Enfoques de la planeación urbana en Bogotá (1950-2010).
  • Arturo Calderon. Arquitecte per la Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá i doctor en Urbanisme per la Universitat Politècnica de Catalunya. La seva trajectòria professional ha estat lligada a la investigació dels processos de transformació dels territoris metropolitans, a l'espai públic i la renovació urbana. Actualment és dissenyador urbà de l'Ajuntament d'Amsterdam (Països Baixos).
  • Harrison Cuero. Ecòleg de la Fundació Universitària de Popayán amb especialització en dret ambiental per la Universidad del Rosario, mestratge en Planificació Territorial i Gestió Ambiental per la Universitat de Barcelona i doctorand en sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya. Membre del Procés de Comunitats Negres a Colòmbia - PCN. Consultor internacional en drets humans, drets ètnics i mecanismes de protecció i autoprotecció i incidència política. Consultor per a organitzacions locals, entitats de l'Estat i organismes internacionals en planificació regional amb enfocament territorial ètnic i de drets humans.
Coordina i modera: Carles Llop

La sessió es farà en línia mitjançant l'eina Google Meet.

També pots seguir l'Open Class amb el teu dispositiu mòbil, descarregant-te la versió corresponent de l'app Google Meet per Android o iOS.

Aquest acte és obert i gratuït. Per assistir a aquest acte cal confirmar assistència a través del formulari "Hi vull assistir". Places limitades.