MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Open Day TIC 2021
Data: 27-05-2021
Horari: 18:30 a 20:00
Lloc: En línia

En el marc del programa d'activitats del 50è aniversari de la UPC, el dijous 27 de maig, a les 18: 30 h, es realitzarà de forma virtual la tercera edició de l'Open Day TIC. En aquesta sessió, es presentarà l'oferta formativa de la UPC School en l'àrea TIC i comptarem amb la participació de l'investigador Xavier Costa-Pérez, que ens parlarà de les tecnologies emergents disruptives que configuraran les xarxes 6G del futur.

Programa:

• 18:30 h - 19.00 h – Benvinguda institucional de la UPC School i presentació de l'àrea formativa TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Coneixerem els perfils més demandats per les empreses i les noves tendències del sector, així com la nova oferta formativa d'aquest àmbit, que ha estat dissenyada per cobrir aquestes oportunitats emergents.
  • 19:00 h - 19:45 h – Conferència: "Tecnologies Disruptives per als Sistemes 6G del Futur", a càrrec de Xavier Costa-Pérez.

A mesura que es va implementant el 5G, els investigadors ja cerquen nous reptes per definir la propera generació de xarxes de comunicacions mòbils. En aquesta xerrada, farem un repàs de les tecnologies emergents disruptives que s'espera que configurin les xarxes 6G del futur. S'hi abordaran temes com l'automatització basada en IA per a mercats verticals, la desagregació de xarxes O-RAN, les superfícies intel·ligents o la detecció sense fils. A més, s'hi presentaran resultats preliminars sobre aquests temes, així com les principals iniciatives conjuntes de la indústria i el món acadèmic en projectes a gran escala.

Xavier Costa-Pérez és professor investigador d'ICREA, director científic del centre de recerca i2cat i cap d'R+D en xarxes 6G dels Laboratoris NEC Europa. La seva recerca se centra en la transformació digital impulsada per la interrelació entre xarxes mòbils i IA. El seu equip de treball produeix investigacions que es difonen regularment en publicacions científiques del més alt nivell, genera innovacions en forma de transferència de tecnologia –que li han valgut diversos premis–, participa en grans projectes d'R+D de la Unió Europea i col·labora amb organismes d'estandardització. És enginyer i doctor en Telecomunicacions per la UPC i la seva tesi doctoral va ser guardonada amb un premi nacional.

• 19:45 h - 20:00 h – Torn obert de preguntes i tancament de l'acte.

Us hi esperem!