MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Open Day Arquitectura 2022
Data: 19-05-2022
Horari: 18:00 a 19:30
Lloc: En línia

El dijous 19 de maig, a les 18: 00 h, es realitzarà en modalitat virtual la 1a edició de l'Open Day Arquitectura de la UPC School. En aquesta sessió, hi presentarem l'oferta formativa en l'àrea d’arquitectura, urbanisme i edificació i comptarem amb la participació d’Ignasi Pérez Arnal, una de les veus referents en transformació digital i noves tendències al sector AECO.

Programa:

• 18:00 h - 18.15 h – Benvinguda institucional de la UPC School i presentació de l'àrea formativa en Arquitectura, Urbanisme i Edificació. Coneixerem noves tendències del sector i l’oferta de màsters, postgraus i cursos en aquesta àrea, dissenyada especialment per cobrir aquestes oportunitats emergents.
  • 18:15 h - 19:15 h – Conferència: "El 4.0 a l'Arquitectura, la Construcció i l'Urbanisme. Les 10 Dimensions que Estan Produint el Canvi", a càrrec d’Ignasi Pérez Arnal.
Mentre que qualsevol sector productiu de la nostra societat ja ha incorporat la Revolució Industrial 4.0, el sector AECO -Arquitectura, Enginyeria, Construcció i Operació/Manteniment- encara l'ha d'interioritzar. Estadísticament, un dels sectors de més producció a qualsevol país encara no és capaç de ser augmentar la seva producció ni adequar-la a les necessitats i demandes de la societat a què serveix. Els mitjans existeixen, la informació existeix, però hi ha un gran "gap" entre veure i fer. El s. XXI ens demostra la necessitat d'adaptació constant i el nostre sector requereix noves capacitats i habilitats per fer-ho. Conceptes com Metavers, ESG, Descarbonització, Build to Rent, Cohousing, BDT, GeoBIM, Smart Rural, ConTech, BEP, Lean, DPD, VUCA... són conceptes que bé els aprenem o ens eliminaran del mapa. Us convidem a conèixer-los en aquesta sessió.

Ignasi Pérez Arnal. Arquitecte Superior i M.Sc. en Disseny i Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra. CEO de BIM Academy.es i The BIM Force. Director de l'European BIM Summit i el BIM Summit Brasil, director de Continguts del Congrés Nacional d'Arquitectura Avançada i Construcció 4.0 REBUILD i del Building Digital Twin International Congress.

Codirector del màster en Construction Project Management i del màster BIM en Enginyeria Civil de la Universitat de Barcelona i docent especialitzat en BIM en universitats internacionals. També és director del programa Global URBANTIC and Smart Cities de l'École des Ingenieurs de la Ville de París-EIVP i Zigurat.

Membre de buildingSMART Spanish Chapter, col·laborador i consultor de l'ACP-Agència de Certificació Professional de l'Edificació i l'Arquitectura, membre del Comitè de Coordinació CCF-Comissió Construir Futur de l'ITeC i autor del Llibre Blanc del BIM per a la Generalitat de Catalunya.

Ha estat consultor d'implantacions BIM en diverses institucions com l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, ​​la Universitat de Burgos, l'Ajuntament de Barcelona, ​​l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès o la Diputació de Barcelona, ​​entre d'altres. Expert en la implantació de l'Agenda Digital en Serveis Tècnics públics, en la contractació amb models col·laboratius IPD i en la introducció de processos BIM en institucions públiques i empreses privades.

• 19:15 h - 19:30 h – Torn obert de preguntes i tancament de l'acte.

Us hi esperem!