MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Seminari: Videojocs i Benestar
Data: 26-05-2022
Horari: 15:30 a 20:00
Lloc: En línia

El dijous 26 de maig, a les 15.30 h, el CITM organitza un seminari que es retransmetrà en streaming dedicat a abordar els diferents treballs de recerca i divulgació que s'han realitzat al voltant dels beneficis dels videojocs des del punt de vista del benestar psicològic, físic i social. També es mostraran treballs de professionals de la indústria que han desenvolupat videojocs i aplicacions gamificades per a l'àmbit sanitari.

Programa:

- 15:30 h - 15:45 h: Benvinguda i introducció a càrrec de Carles Sora, director del CITM, i Marta Fernández, coordinadora del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM.

- 15:45 h - 16:45 h: Bloc: VIDEOJOCS I BENESTAR PSICOLÒGIC

Ponències:

• "Beneficis i perills cognitius dels videojocs", a càrrec de Pablo Barrecheguren, doctor en Neurociències per la UB, autor de Neurogamer (2021, Ed. Paidós) i responsable dels projectes audiovisuals de divulgació científica Neurocosas (2017), Neuropíldoras (2018) i Biocosas (2022).
    • "Noves tecnologies com a coadjuvants en el tractament de trastorns relacionats amb el control dels impulsos", a càrrec de Lucero Munguía, doctora en Psicologia Clínica i de la Salut per la UAB, investigadora a la Unitat d'Adiccions comportamentals, i a la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària, del departament de Psiquiatria, de l'Hospital Universitari de Bellvitge (Grup de recerca: Psiconeurobiologia dels trastorns alimentaris i conductes addictives).
- 17:00 h - 18:30 h: Bloc: VIDEOJOCS I BENESTAR FÍSIC

Ponències:

• "Rehabilitation Gaming System: ús de tecnologies de videojocs per al desenvolupament d'una solució clínica de neurorehabilitació", a càrrec de Pedro Omedas, enginyer informàtic amb postgrau en disseny i creació de videojocs per la UPC. Professor del CITM i CTO d'Eodyne Systems (spinoff de la UPF).
    • "Videojocs i salut digital en pacients amb càncer de mama", a càrrec de M. Ángeles Fuentes, investigadora tecnològica del projecte Horizon2020 ASCAPE (Fundació iSYS internet), doctoranda en Enginyeria Biomèdica per la UPC i professora a la UPC.
    • "Videojocs i ciència ciutadana: noves fronteres de la investigació científica", a càrrec de Luca Carrubba, doctor en Digital Arts per la UB, i codirector d'ARSGAMES, entitat internacional dedicada a la innovació social amb tecnologia i, especialment, videojocs.
- 18:45 h - 19:45 h: Bloc: VIDEOJOCS I BENESTAR SOCIAL

Ponències:

• "Videojocs i wellbeing: beneficis socials dels jocs de rol massius online", a càrrec de Joan Pons, doctorant en Game Studies per la UOC i professor del CITM.
    • "Raising good gamers", a càrrec d'Arana Shapiro, directora de Games for Change i exdirectora de l'Institute of Play (Nova York).

- 19:45 h - 20:00 h: Clausura del seminari.

INSCRIU-T'HI