Modelatge i Anàlisi BIM per Obra Civil

Postgrau Presencial.

Aquest postgrau també forma part de l'itinerari formatiu del màster BIM Management Steering. Building Information Modeling i Nous Models de Negoci.

Assignatures

BIM per a Modelatge. Obra Civil
10 ECTS. 63 hores lectives.
La generació de Models d'Informació és el primer pas per a poder desplegar tots els usos del BIM, tant pel que fa al disseny com a la gestió del projecte. En aquesta matèria es tracten de forma transversal les principals estratègies de modelatge de la informació en projectes d'Obra Civil, tenint en compte les particularitats de cada disciplina, així com els requeriments dels agents que hi intervenen.

Aquesta matèria es desenvolupa a través d'Autodesk Infraworks, Civil 3D i Istram, els quals permeten desenvolupar un disseny bàsic dels traçats lineals i dels seus serveis associats. Amb Infraworks es desenvolupa el disseny preliminar, incorporant tota la informació disponible a nivell topogràfic, d'equipaments existents i de ciutat, i amb Civil 3D i Istram es treballen amb més detalls els traçats i les instal·lacions lineals i urbanes. Totes dues són eines flexibles que permeten incorporar models generals per altres plataformes, com ara ponts o equipaments puntuals.
La Coordinació en el BIM
4 ECTS. 18 hores lectives.

Donat que el BIM és una activitat pluridisciplinària, es precisa que allò que representen els models estigui coordinat des d'un punt de vista multidisciplinari. Per això aquesta matèria s'ocupa dels aspectes tècnics que permeten fer-ho. Des de l'ús d'estàndards a la gestió de les incidències trobades durant els processos de coordinació, passant pels processos de coordinació emprant Entorns Comuns de Dades on-line.

L'objeciu és que l'alumne aprengui a estructurar correctament els models per tal de que es puguin fer servir per a coordinar les disciplines que representen.

Càlcul i Simulació
3 ECTS. 18 hores lectives.

De res no ens serveixen els models d'informació que es creen i es coordinen amb el BIM si no sabem explotar-ne el contingut per a prendre decisions i donar valor afegit al servei que els professionals donen a través d'ells.

El BIM permet emprar els models com a base per a tota mena de càlculs i simulacions per tal de prendre decisions molt més fonamentades que abans i, sobretot, dur-los a terme com un procés interactiu que permeti anar refinant el disseny o anticipar resultats que més tard podrien causar la necessitat de reconsiderar tot el disseny.

Per altra banda, també permet obtenir simulacions més fiables, ja que es poden automatitzar en gran mesura i es manté la traçabilitat dels elements del model que les originen.

Aquesta matèria ofereix l'oportunitat a l'alumne de capacitar-se en almenys una de les següents àrees: Simulació Visual, Càlcul d'Estructures, Càlcul d'Instal·lacions, Càlcul de Ramals i Drenatges i Càlcul de costos Econòmics i Mediambientals.

Automatització. Obra Civil
3 ECTS. 18 hores lectives.

Les activitats de modelatge geomètric i d'informació es poden automatitzar aprofitant que els models estan orientats a objectes. En aquest sentit, l'actual tendència és emprar eines de programació visual que permetin un acostament molt directe i planer a l'automatització dels processos de Modelatge de la Informació.

Per això aquesta matèria es desenvolupa de forma monogràfica a través de sessions dedicades a la programació aplicada a objectes, emprant Subassembly Composer.

També es treballaran els processos d'automatització de càrrega i extracció de dades, així com els d'interoperabilitat entre les diferents eines de traçat i les d'edificació.

Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(117 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:25/01/2019 Data de fi:04/05/2019
Horari:
Divendres  16:00 a 20:30Dissabte  09:30 a 14:00
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs