Packaging Engineering: Tecnologia dels Envasos i Embalatges

Postgrau Presencial.

4a EDICIÓ

A Espanya, el sector packaging mou al voltant de 17.500 milions d'euros a l'any, representat per 1.500 empreses amb una ocupació de 73.000 llocs de treball. El 43% de la facturació es concentra a Catalunya, on estan establertes el 55% de les empreses, representant el 4% del PIB català.

El procés d'activitats o la cadena de valor que donen lloc al producte envasat comprèn des de fabricants de matèria primera, fabricadores d'envasos i embalatges, fabricadors de procés i envasament, equips perifèrics i final de línia i usuari final. En definitiva, contempla processos presents en gairebé tots els sectors econòmics (químic, farmacèutic, alimentari, etc.). La dinàmica de les empreses de gran consum, que llancen contínuament nous productes amb els quals diferenciar-se de la seva competència, fa que el packaging sigui un sector altament innovador. L'avanç tecnològic que experimenta el sector, amb l'aparició de nous materials i processos de fabricació, la innovació contínua de les enginyeries d'envasament i condicionament de productes, implica la necessitat de disposar de professionals formats en aquest àmbit.

Aquesta formació et capacitarà per analitzar, avaluar i validar els nous dissenys del packaging, seleccionar els materials més idonis en funció dels seus productes i aplicacions i gestionar un projecte de desenvolupament de packaging, de forma integral. Tot això, apostant per la innovació de nous materials ecològics per a l'envasament i l'embalatge i per la millora de la seguretat dels envasos, amb un disseny que aporti valor i diferenciació a la marca.

Els membres del Packaging Cluster disposen d'un 15% de descompte en la matrícula del postgrau.

Actes relacionats Actes relacionats :

Objectius

El postgrau va dirigit a tots aquells professionals que volen desenvolupar la seva carrera professional en el sector del packaging, ja sigui des de l'òptica de la producció de matèries primeres, la fabricació d'envasos o els processos d'envasament i que requereixen d'una formació tècnica que els permeti prendre decisions sobre aquestes qüestions:

Analitzar, avaluar i validar els nous dissenys de packaging. Per a això els alumnes rebran les eines que els permetran seleccionar les geometries i seccions d'envàs més adequades per a cada aplicació, tenint en compte el producte a contenir, l'ús i aplicació, els processos de fabricació i condicionament, el procés logístic, tot això seguint sempre els criteris d'ecodisseny.

Definir i gestionar projectes de desenvolupament de packaging. Coneixement de les fases d'un projecte de packaging des de la conceptualització, el desenvolupament i la fase d'industrialització incloent totes les validacions tècniques i comercials requerides per garantir l'èxit d'un projecte de desenvolupament de packaging, tot això amb una visió de transversal.

Seleccionar els tipus de materials més idonis en funció dels productes i les seves aplicacions. Al llarg del postgrau es treballen intensament tant els diferents materials d'envàs entre els quals s'inclouen cartró compacte i ondat, envasos rígids i semirígids de plàstic, envàs flexible, envàs metàl·lic i de vidre, com les tècniques de transformació per a la fabricació d'aquests envasos. Estudi i aplicacions dels biopolímers com a materials d'envàs del futur.

Adaptar-se i potenciar la innovació tecnològica del sector. En el postgrau es busca oferir a l'alumne una formació completa, sòlida i transversal com a eina d'adaptació a l'evolució del sector del packaging potenciant la filosofia de treball de l'“open innovation”.

A qui va dirigit

El postgrau va adreçat a professionals del sector del packaging que vulguin millorar el seu perfil professional, ampliant i consolidant els seus coneixements, i a professionals que desitgin reorientar les seves carreres professionals o especialitzar-se en l'àmbit del packaging.
Així com a acabats de titular interessats a orientar la seva especialització professional al sector del packaging.

Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(235 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:08/11/2018 Fi classes:14/06/2019Fi programa: 20/09/2019
Horari:
Dijous  18:30 a 21:30Divendres  16:00 a 21:00
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Català / Espanyol / Anglès

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs