Arquitectura i Estalvi Energètic: Eines Informàtiques per al Disseny i l'Avaluació

Postgrau Online.

7a EDICIÓ
En breu publicarem la informació actualitzada de la nova edició d'aquest programa.

El postgrau Arquitectura i Estalvi Energètic es realitza de manera online.

La responsabilitat social i mediambiental, afortunadament, està transformant el sector de l'arquitectura i la construcció.

Les normes de l'edificació són més exigents i les certificacions d'edificis verds fan que el mercat doni cada vegada més valor a l'immoble certificat que demostra la seva eficiència energètica durant la vida útil i l'ús de sistemes constructius i materials respectuosos amb el medi ambient.

En el marc d'aquesta sensibilitat mundial cap a la Arquitectura Bioclimàtica, hi ha eines informàtiques que ens permeten dissenyar amb criteris mediambientals i quantificar de manera realista l'impacte positiu que tindran les estratègies aplicades.

sesinfo

Aquest curs de postgrau ofereix una formació molt completa en els millors Software per a l'anàlisi bioclimàtic i energètic d'edificis:

- METEONORM
- CLIMATE CONSULTANT
- SEFAIRA
- ARCHIWIZARD
- DESIGNBUILDER
- THERM
- INTRO AL BIM (ARCHICAD & REVIT)

( +INFO dels Software que s'aprenen al postgrau )

(CONSULTAR PROGRAMA DE SESIONES)

Aquestes eines d'anàlisi s'apliquen en els processos de disseny arquitectònic, rehabilitació i urbanisme.

Aquest curs també ofereix formació bàsica en eines BIM (ArchiCAD i REVIT) i la seva aplicació en l'àmbit de l'anàlisi bioclimàtic dels edificis. BIM és excel·lent per al dibuix arquitectònic i la realització de la documentació tècnica del projecte. En els últims anys les eines BIM estan oferint la seva aplicació en el camp de l'anàlisi energètic d'edificis. En aquest curs descobrirem com ho fan.

Es realitzen sessions teòriques amb professionals en actiu i acreditats en les matèries que imparteixen. Així s'obté una base teòrica respecte als conceptes físics i paràmetres arquitectònics amb els quals es treballa en els Programari d'anàlisi.

Es realitzen interessants conferències de casos d'estudi amb Arquitectes i Enginyers que desenvolupen la seva carrera professional en l'àmbit de la Sostenibilitat. Així s'obté una base teòrica respecte a pràctiques d'urbanisme sostenible, estratègies solars passives i actives, aplicació d'energies renovables i coneixement d'edificis de balanç energètic zero (NZEB).

Objectius

La principal finalitat és aprendre els millors Software d'anàlisi energètic i enfortir les habilitats tècniques dels professionals d'un sector que clarament es mou en la direcció de l'estalvi i l'eficiència energètica. Sota aquesta premissa s'engloben els següents objectius generals:

• Formar tècnics en gestió energètica que dominin les últimes tendències en Software i auditories energètiques.
  • Capacitat d'adaptació a les futures aplicacions cada vegada seran més complexes.
  • Maneig de gran quantitat d'aspectes tècnics i dades que es consideren en totes les fases del projecte: definir paràmetres, simular i aplicar els resultats a la vida real.
  • Conèixer i manejar diferents estratègies de disseny Bioambiental. Dissenyar amb el clima i el sol, tècniques actives i tècniques passives, aplicació de les energies renovables.
  • Formar tècnics capaços de dissenyar o treballar amb edificis passius i la seva certificació.
  • Estudiar l'Urbanisme Sostenible i aprofundir en els Net Zero Energy Buildings (NZEB).
  • Realització d'assessories energètiques. Avaluar i proposar millores en els projectes, que els facin molt més eficients i respectuosos amb el medi ambient.
  • Capacitat d'aplicació de les normes tècniques d'edificació.
  • Permetre la possibilitat d'una sortida laboral específica i molt demandada actualment i en el futur.
  • Adquirir habilitats que seran imprescindibles en equips de projectes, concursos, grups de recerca i fins i tot en tasques de lideratge.
  • Fomentar l'intercanvi de coneixements entre grups pluridisciplinars provinents de diferents sectors.

A qui va dirigit

• Arquitectes.
  • Enginyers d'Edificació i Arquitectes Tècnics.
  • Enginyers tècnics i superiors de diverses especialitats.
  • Llicenciats en disciplines mediambientals.
  • Estudiants dels últims cursos d'aquestes titulacions.
  • Professionals dels sectors productius de la construcció, la indústria, l'economia, l'energia i la sostenibilitat.

Sol·licita informació

INFORMACIÓ EDICIÓ 2016-17