Lighting Design. Disseny d'Il·luminació Arquitectònica

4a EDICIÓ

Direcció Acadèmica

• Bohigas Arnau, Josep
    Arquitecte. Professor de la UPC, Dpt. de Projectes Arquitectònics de la UPC. Màster en Arquitectura (AAD) a la Columbia University. Soci fundador de BOPBAA.
  • Güell Ordis, Maria
    Lighting Designer, fundadora de l'estudi La Invisible. Llicenciada en Art Dramàtic (Escenografia) per l'Esad, Escola Superior d'Art Dramàtic. Entre els seus projectes destaquen el Museu Balenciaga a Getaria i la il·luminació de les runes romanes de la plaça de la Vila de Madrid del Museu d'Història de Barcelona. Ha dirigit i comissariat el festival d'il·luminació LumoBCN i el festival LLUMBCN en diferents edicions. Co-redactora del Pla Director d'Enllumenat públic de Barcelona. Membre de Arquin-FAD.

• Arola Ferrer, Antoni
    Interiorista i Dissenyador Industrial. Fundador i Director de l'Estudi Arola. Premi Nacional de Disseny 2003.
  • Bergeron, Valérie
    Arquitecta per l'École Nationale d'Architecture de Paris La Defense (EAPLD). Anteriorment experiència professional en Gae Aulenti architetti Associati (París i Milà) i en BB + GG Arquitectes, dirigit per Beth Gali. Des de 2006 és directora de MATER, el Centre de transferència tecnològica de materials del FAD, Foment de les Arts i el Disseny.
  • Bohigas Arnau, Josep
  • de la Cámara Delàs, María
    Cofundadora de l'estudi Cube.bz Intervencions espacials i Il·luminació arquitectònica
  • Deza Dacal, Jose Maria
    Arquitecte i Dissenyador d'Il·luminació. És arquitecte per la UNAM (Universitat Autònoma de Mèxic). El 2009 va fundar associat amb Jesús González i Jose Cardona, l'estudi d'il · luminació E1D Design Light Studio, on desenvolupen diferents tipologies de projectes d'il · luminació en diversos països com Espanya, Marroc, Itàlia, Suïssa i Mèxic. Ha treballat com a dissenyador d'il·luminació en l'estudi d'il·luminació artec3 a Barcelona. Ha estat director de l'àrea tècnica d'aquest estudi, desenvolupant projectes amb reconeguts arquitectes com David Chipperfield, b720 arquitectes, RCR arquitectes,Jean Nouvel, Nieto Sobejano, Toyo Ito, Tusquets Díaz Associats, Office of Architecture in Barcelona i BOPBAA arquitectes entre altres. El 2008 va obtenir un "Award of Merit" per part de la IALD pel projecte Plaça del Torico a Terol, Espanya. És membre de la PLDA, Professional Lighting Designer Association i membre professional de la APDI,
  • Elbaz Grunberg, Lara
    Lighting Designer. Sòcia Sènior de la APDI. Formació en Disseny d'Interiors per l'Escuela de Artes Decorativas, de Madrid, i en Disseny de la Llum a l'IED, Institut Europeu de Design. De 2006 a 2008, col · labora en els següents projectes d'Il·luminació amb Architectural Lighting Solutions: Expo Saragossa 2008, Madrid Riu, Restaurant El Merca'o a Pamplona, Edifici d'oficines Bonaire a Aldaia, Roda Golf & Beach Resort a San Javier. Entre 1995-2055 àmplia experiència en Philips Enllumenat, en projectes d'il·luminació per instal·lacions d'interior (comercials, habitatges, oficines, indústries) i exterior (vial, esportiu, grans àrees) i en particular en Il·luminació Urbana funcional o ornamental. Va ser Cap de Producte d'Il·luminació Exterior Arquitectònica, participant en el disseny i desenvolupament de lluminàries i Responsable de Formació en el Centre d'Aplicacions de la Llum. Docent a l'Escola d'Arquitectura del IE University i a l'IED
  • Freixes Melero, Daniel
    Arquitecte i interiorista. Fundador de Varis Arquitectes, SL. Intervencions arquitectòniques i projectes expositius o efímers, entre d'altres el parc/museu de la Prehistòria de Teverga a Astúries, el Museu del Vi de Vilafranca, el museu de la música de l'Auditori de Barcelona, o el Miramiralls del Parc d'Atraccions del Tibidabo (premi FAD 2009). Finalista i guanyador de nombrosos premis, entre ells el Premi Nacional de Disseny al 2001.
  • Fuentes Orellana, Mariel
    Arquitecta i Màster de Disseny d'Interiors per la Universitat de Salamanca. És Directora de Projectes de l'estudi de Lighting Design BMLD i sòcia professional de la APDI.
  • Gual Solé, Núria
    Doctora en Belles Arts. Professora Dept. de Pintura de la Universitat de Barcelona (UB).
  • Güell Ordis, Maria
  • Mezzavilla, Michela
    Arquitecta per l'Institut Universitari d'Arquitectura de Venècia. Dissenyadora d'Il·luminació i educadora. Col·labora en diferents projectes, des de la il·luminació arquitectònica a Light Art, o el disseny d'instal·lacions efímeres de llum. Guanyadora de menció especial en els Premis Lamp 2015 pel projecte efímer "Between Silence and Light".
  • Solsona i Pairó, Xavier
    Arquitecte. Professor, dept. de Construccions Arquitectòniques I de la UPC. Estudi propi, expert en confort, control ambiental i mitjans naturals -Llum, Clima i Acústica-.
  • Valli, Walter
    Arquitecte per la Università degli Studi di Roma La Sapienza. Màster en Arquitectura Efímera per la UPC. Project Manager en Targetti Poulsen (Espanya)
  • Verdaguer i Villacampa, Jordi
    Empresari vinculat al món de l'Enginyeria Electrónica especialitzada en Tecnologia LED. Fundador de JVV Grup, Engishare i Tàndem Company, empreses vinculades al món del desenvolupament de productes.
  • Vilanova Ángeles, Santiago
    Soci fundador Telenoika, Audiovisual Open Creative Community.
  • Zielinska-Dabkowska, Karolina M.
    Lighting Designer i investigadora amb més de 10 anys d'experiència internacional en la realització d'esquemes de disseny d'il·luminació interior i exterior d'escala mitjana i gran de tot el món. És membre professional de l'Associació Internacional de Dissenyadors d'Il·luminació (IALD), Institut Reial d'Arquitectes Britànics (RIBA), Illuminating Engineering Society (IES), la Comissió Internacional d'Il·luminació (CIE) i la Societat de la Llum i de la il·luminació (SLL).
Sol·licita informació

INFORMACIÓ EDICIÓ 2017-18