Smart Cities: Urbanisme, Tecnologia i Sostenibilitat

4a EDICIÓ

Direcció Acadèmica

• Roca Cladera, Josep
    Dr. Arquitecte, Catedràtic de la UPC. Director del Centre de Política de Sòl i Valoracions de la UPC. És director del Doctorat en Gestió i Valoració Urbana i Arquitectònica, programa únic en el seu gènere a Espanya en conjuminar els processos econòmics, jurídics, socials i ambientals que subjuguen en la planificació de la ciutat i el territori. És autor de nombrosos articles relacionats amb l'economia immobiliària, l'anàlisi de les estructures territorials i de la ciutat. Els seus llibres més destacats se centren en l'anàlisi teòrica de la formació del valor del sòl i en l'aplicació pràctica dels mètodes de valoració. El professor Roca és una referència a nivell nacional i internacional en l'àmbit de les valoracions, especialment les relacionades amb els processos de gestió urbanística. És pioner a Espanya en l'ensenyament de les valoracions a nivell de postgrau des de l'aparició dels estudis de màster a principis de la dècada dels 80.
  • Arellano Ramos, Blanca Esmaragda
    Arquitecta. Màster en Gestió i Valoració Urbana per la Universitat Politècnica de Catalunya. Professora associada del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura de l'ETSAB, investigadora del Centre de Política del Sòl i Valoracions de la Universitat Politècnica de Catalunya i forma part del grup de recerca Qualitat de Vida Urbana i Sostenibilitat. Ha realitzat i dirigit recerca en les àrees de planificació urbana, política de sòl i habitatge, anàlisi dels processos de creixement urbà: Sprawl vs. Compact City, urbanisme sostenible, mobilitat sostenible, espai públic, regeneració urbana, cultura ciutadana, plusvàlues i models de gestió de la ciutat. Ha ocupat diversos càrrecs dins l'administració pública en les àrees d'habitatge, sòl, desenvolupament urbà i ecologia, així com planificació territorial i urbana.

• Alsasua Pastrana, Ioanna
    Arquitecte en SIMBIM, empresa innovadora de consultoria en arquitectura i construcció amb integració completa del BIM (Building Information Modeling), amb seu a Barcelona.
  • Arellano Ramos, Blanca Esmaragda
  • Barceló Bugeda, Jaume
    Dr. en Ciències Físiques per la UAB. Catedràtic de la Facultat d'Informàtica i de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC. Director Científic de l'àrea TIC i Mobilitat del CENIT (Centre d'Innovació del Transport).
  • Giffinger, Rudolf
    Doctor Geògraf. Professor del Departament d'Ordenació del Territori, Infraestructures i Planificació Ambiental, de la Universitat Tecnològica de Viena, TUVIEN. Expert en investigació sobre les Smart Cities, analítica en desenvolupament urbà i regional del Centre de Ciència Regional, SRF.
  • Marco Párraga, Daniel
    Enginyer Electrònic per la UPC i Master in Business Administration per ESADE. Actualment és director de l'estratègia SmartCatalonia de la Generalitat de Catalunya, on ha desenvolupat altres funcions en els darrers 11 anys com a responsable dels programes de Promoció Industrial TIC de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital. Anteriorment va desenvolupar la seva carrera professional en el sector privat desenvolupant diverses responsabilitats en l'àmbit de la consultoria estratègica del sector de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i en projectes de recerca i desenvolupament.
  • Puig i Boix, Josep
    Doctor en enginyeria industrial, especialitzat en tècniques energètiques, diplomat en Enginyeria del Medi Ambient, Ecologia i Gestió Ambiental. Director de Ecoserveis. Premi "Poul laCour" European Conference on Wind Energy 2001, Premi Solar Europeu 2004 en la categoria d'Arquitectura Solar.
  • Roca Cladera, Josep
  • Sanz Marco, Lluís
    Enginyer Industrial, Energètica, Informàtica, Diplomat en Funció Gerencial (ESADE) Director Informació de Base en l'Institut Municipal d'Informàtica. Ajuntament de Barcelona.
  • Shojaee Far, Mohosen
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(90 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:15/02/2019 Fi classes:27/06/2019Fi programa: 05/07/2019
Horari:
Dilluns  16:00 a 21:00Dijous  16:00 a 21:00Divendres  16:00 a 21:00
Lloc de realització:
ETSAB - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona
Av. Diagonal, 649

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol / Anglès

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Descarregar en PDF | 375,96 kB
Imprimeix tot el curs