Anàlisi de Riscos, Disseny i Implantació de Seguretat

Curs de formació contínua Presencial.

Direcció i professorat

Direcció Acadèmica

• Medina Llinàs, Manel
    Catedràtic a la Universitat Politècnica de Catalunya des de 1992 i Coordinador científic del capítol europeu de l'AntiPhishing Working Group (APWG). Des del 1994 dirigeix esCERT-UPC, el primer equip de resposta a incidents a Espanya. Ha exercit com a expert a NIS i va ser responsable de la unitat de relació amb CERTS a ENISA (European Network and Information Security Agency). Igualment va dirigir projectes científics de seguretat al Centre Barcelona Digital. Com a membre d'ESRIF (European Security Research & Innovative Forum) i ESRAB (2006-2009) va col·laborar amb la Comissió Europea en programes de subvenció a investigació en seguretat.

Coordinació

• García-Cervigón Gutiérrez, Manuel
    Enginyer Informàtic per la UPC i CISA. Professor a la UPC i responsable de l'àrea d'esCERT-UPC, el primer equip de resposta a incidents a Espanya. Doctorat l'any 2012, va iniciar la seva activitat professional el 1999 i des de llavors ha participat en múltiples projectes relacionats amb investigació forense, auditoria i implantació de sistemes de protecció i detecció. Igualment, ha participat en diversos projectes de R+D tant en l'àmbit estatal com europeu.
  • Vera Vinardell, Lluís
    Enginyer Superior de Telecomunicacions per la UPC, Llicenciat en Psicologia del treball i les organitzacions per la UOC, MBA per Esade i diplomat en Strategic Marketing per la UC Berkeley. Disposa de vint anys d'experiència al sector de la seguretat de la informació amb ampli coneixement del mercat americà i europeu. Actualment és professor associat al Departament de Sistemes d'Informació d'Esade i director general d'Ackcent Cybersecurity.

• Costas Pujol, Humbert
    Enginyer superior en informàtica i consultor en Seguretat de la informació. Actualment dirigeix el Departament d'Innovació a Ackcent Cybersecurity. Ha estat responsable del servei d'anàlisi de ciberamenaces i ciberseguretat i ha treballat per a CERT governamentals, banca i multinacionals. Disposa d'una àmplia experiència en anàlisi de vulnerabilitats, eines SIEM, integració de la gestió d'identitats, etc. Ha col·laborat també en diferents projectes com auditories ISO 27k, plans de continuïtat, anàlisi i gestió de riscos, anàlisi de malware, desenvolupament d'eines de seguretat, mètriques i indicadors.
  • Cruz Allende, Daniel
    CISA, CISM, Lead Auditor 27001 i Màster de Seguretat esCERT. És director d'operacions en Ackcent, amb més de dotze anys d'experiència al sector de la seguretat. Disposa d'àmplia experiència en projectes d'anàlisi de riscos, plans directors de seguretat, compliment normatiu (ISO 27000, COBIT, etc.) i legislatiu (LOPD, LSSI/Llei General de Telecomunicacions, Llei de Protecció d'Infraestructures Crítiques). Durant els darrers anys ha gestionat diversos projectes internacionals (Veneçuela i Mèxic) en l'àmbit de la seguretat.
  • de Hevia Gisbert, Elisa
    Enginyera Superior de Telecomunicacions per la UPC, i Llicenciada en Economia per la Universitat Nacional d'Educación a Distància (UNED). Certificada CISA, CISM, CISSP, CRISC, BS7799 Lead Auditor y PMP. Disposa de catorze anys d'experiència en projectes relacionats amb auditoria i seguretat de sistemes d'informació. Al llarg de la seva trajectòria professional ha participat i coordinat projectes d'auditoria informàtica i consultoria de gestió de riscos tecnològics, principalment en entitats del sector financer. Actualment treballa com a sènior manager a la Unitat de Gestió de Riscos Tecnològics d'una Big4.
  • García-Cervigón Gutiérrez, Manuel
  • Pérez Mostajo, Juanjo
    Enginyer tècnic informàtic per la UPC, CISA i Màster de Seguretat d'esCERT. Professor de Mecanismes de Protecció, Detecció i Resposta a Incidents al Màster de Seguretat Informàtica de l'ICT-esCERT (2005-2008) i al Postgrau en Seguretat a Internet de la FPC (2005-2008). Formador oficial de l'Agència Catalana de Protecció de Dades (2005-2006). Coordinador del Màster de Seguretat de la Informació TB·Security/esCERT-UPC (2005-2007). Disposa de més de deu anys d'experiència al sector de la seguretat. En els últims anys ha dut a terme tasques de gestió de comptes i equips. En l'actualitat exerceix aquest rol a WiseSecurity com a gerent de l'oficina de Barcelona.
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(57 hores lectives)

Dates de realització:
Data d'inici:16/10/2017 Data de fi:08/01/2018
Horari:
Dilluns  18:30 a 21:30Dimarts  18:30 a 21:30Dijous  18:30 a 21:30
Lloc de realització:
Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB)
C/ Jordi Girona, 1-3

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs