Go
Campus in maintenance
User and / or password incorrect
You have no active environment
Your access has been restricted. Consultation with the department of administration
Due to technical problems, the virtual campus is inaccessible. We are working to solve it. Sorry for the inconvenience.
Start   >  Events  >  Open Class "Electrónica de Potencia y EMC: una Pareja Ine...
Date: 28-09-2021
Timetable: 6:00 pm to 7:00 pm
Location: Online
Contact: 931120835

An Open Class is to be held at 06:00 PM on tuesday 28-09-2021 on Masters in Power Electronics (Face-to-face).

La compatibilidad electromagnética (EMC) estudia las interferencias emitidas por los dispositivos electrónicos.

Las fuentes de potencia, por su naturaleza conmutada, son una de las principales fuentes de estas emisiones y problemas en la certificación de producto de electrónica de potencia.

En este contexto, durante esta open class se presentará cuál es su naturaleza, cómo se producen y cómo podemos diseñar nuestras fuentes para evitar esas emisiones y ayudarnos a pasar las normativas existentes.

El ponente

Arturo Mediano. Doctor en Ingeniería Eléctrica por la Universidad de Zaragoza. Miembro del Grupo de Electrónica de Potencia y Microelectrónica (GEPM) del Instituto Aragonés de Investigación en Ingeniería (I3A) en España. Desde 1991 trabaja en los campos de la interferencia electromagnética (EMI), la compatibilidad electromagnética (EMC), la integridad de la señal (SI) y la RF (HF/VHF/UHF) para las comunicaciones, la industria y las aplicaciones científicas y médicas con una experiencia sustancial en colaboración con las industrias.

The session will take place on-line using Google Meet.

As well, you can follow the Open Class using your mobile device by downloading the corresponding Google Meet application for your Android or iOS.

This event is open and free. To attend, please confirm using the "I Will attend". Limited places.

I will attend

Registration received!
After we have registered your request, you will receive confirmation of your place by email.

Thank you for your interest.
Error
Due to an error in the connection to the database, your submission has not been processed. Please try again later, phone us on (34) 93 112 08 08, or send us an email at: webmaster.fpc@fpc.upc.edu

If, in addition to enrolling in the Open Class, you are interested in the training program, select this option:

date protection policy

* Mandatory fields