MY_TECH_SPACE

Go
Campus in maintenance
User and / or password incorrect
You have no active environment
Your access has been restricted. Consultation with the department of administration
Due to technical problems, the virtual campus is inaccessible. We are working to solve it. Sorry for the inconvenience.
You are not authorized to make this call. You can consult webmaster.fpc@fpc.upc.edu
Username is not an email
You have to perform the verification to verify that you are not a robot.
Start   >  Events  >  Open Class "Fabricación Aditiva: Una Realidad que Genera ...
Date: 15-12-2022
Timetable: 7:00 pm to 8:00 pm
Location: Online
Contact: 931148023

An Open Class is to be held at 07:00 PM on thursday 15-12-2022 on Masters in Additive Manufacturing (Blended learning).

La fabricación aditiva puede utilizarse como tecnología de fabricación para obtener piezas de producción finales. Este hecho modifica los procesos internos de las empresas y genera nuevos perfiles profesionales.

Esta open class mostrará ejemplos de estos nuevos roles profesionales a base de ejemplos. La sesión presentará experiencias de implantación de la fabricación 3D en empresas y organizaciones, se analizarán los efectos que ha provocado este cambio tecnológico en la organización y veremos cuáles son los nuevos perfiles laborales que requieren las empresas para encarar este nuevo paradigma.

El ponente

Marcel Macarulla. Codirector académico del máster en Fabricación Aditiva de la UPC School.

Doctor e Ingeniero Industrial por la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Máster en Construction Project Management por la UPC. Profesor agregado del Departamento de Ingeniería de Proyectos y de la Construcción de la UPC. Ha liderado la implantación de metodologías de gestión de proyectos agile, y de las tecnologías de fabricación aditiva en las titulaciones de la Escuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

The session will take place on-line using Google Meet.

As well, you can follow the Open Class using your mobile device by downloading the corresponding Google Meet application for your Android or iOS.

This event is open and free. To attend, please confirm using the "I Will attend". Limited places.