Aromas and Fragrances: Formulation, Properties and Applications

Management & Faculty

Academic management

• Guadayol Cunill, Josep Maria
    Professor of the Departament Chemical Engineering of the School of Industrial, Aerospace and Audiovisual Engineering of Terrassa. (ESEIAAT)

Academic coordination

• Montejo Torrell, Francesc
    Director at INN Flavours, S.L.

Teaching staff

• Buxaderas Sánchez, Susana
    Full Professor since 1986 of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences. It is part of the research group Wines, aromas and quality factors of food and beverages since 1993.
  • de Haro Licer, Josep
    Doctor en Medicina y Cirurgía Otorrinolaringologica. Especializado en patología sensorial. Experto en Gestión de la Sensorialidad. Ha sido Jefe Clínico del Servicio de ORL de BSA. Ha sido Director de los proyectos NEOSABOR (Cáncer digestivo y Sensorialidad), y OLFACWEB. Co-investigador en el proyecto conjunto OLFACKINSON (Estudio Parkinson). Asesor Científico de Percepnet. Vocal Comisionado de I+D de la Sociedad Española de Ciencias Sensoriales (SECS). Es diseñador y responsable del olfatómetro ¿BAST-24″. En la actualidad forma parte de la RED OLFATIVA ESPAÑOLA dependiente del CSIC y realiza tareas de desarollo en la búsqueda de los acúfenos y trabajos de investigación conjuntamente con el Instituto de Neurociencias de Castilla y León (INCyL).
  • Farré García, Íngrid
    Responsable de la gestión del Departamento de Investigación de la Fundación Alicia y responsable de productos y sus aplicaciones gastronómicas.
  • Gavaldà Solé, Albert
    Productos Aditivos, S.A.
  • Guadayol Cunill, Josep Maria
  • Lopez Aguayo, Josefa
    Licenciada en Bellas Artes, Especialidad de imagen y diseño en la Universidad de Barcelona. Trabaja en la docencia y la investigación.
  • López-Tamames, Maria Elvira
    Full Professor since 1997 of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences. It is part of the research group Wines, aromas and quality factors of food and beverages since 1993 and currently the group Bioactive components of food.
  • Montejo Torrell, Francesc
    Director at INN Flavours, S.L.
  • Riu Aumatell, Montserrat
    Adjunct Professor at the Universitat de Barcelona. She is currently part of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences of which she is secretary of department.
  • Vidal i Valls, Agustí
    Agustí Vidal Perfumista