Aromas and Fragrances: Formulation, Properties and Applications

2nd EDITION

Academic management

• Guadayol Cunill, Josep Maria
    Professor of the Departament Chemical Engineering of the School of Industrial, Aerospace and Audiovisual Engineering of Terrassa. (ESEIAAT)

Teaching staff

• Barberà Serret, Gemma
    Perfumista en COSMO INTERNATIONAL FRAGANCES. Creación y desarrollo de perfumes para Air Care, Fabric Care y Personal Care.Coordinadora del Departamento Técnico. Licenciada en Ciencias Químicas (IQS) y Doctora en  Ciencias Químicas  (UAB-CSIC).
  • Buxaderas Sánchez, Susana
    Full Professor since 1986 of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences. It is part of the research group Wines, aromas and quality factors of food and beverages since 1993.
  • Carro Subiran, Jose Antonio
    Dallant, S.A.
  • Gavaldà Solé, Albert
    Productos Aditivos, S.A.
  • Guadayol Cunill, Josep Maria
  • Hernandez Alcalde, Antonio
    Ingeniero Técnico en Industrias Agroalimentarias. Técnico I+D+I en Dallant, S.A. Jefe de producción en Dallan, S.A
  • Lopez Aguayo, Josefa
    Licenciada en Bellas Artes, Especialidad de imagen y diseño en la Universidad de Barcelona. Trabaja en la docencia y la investigación.
  • López-Tamames, Maria Elvira
    Full Professor since 1997 of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences. It is part of the research group Wines, aromas and quality factors of food and beverages since 1993 and currently the group Bioactive components of food.
  • Perison Carceller, Bettina
    Ha desarrollado su carrera profesional en Eurofragance desde el año 1990, llegando a ser perfumista senior. Es responsable de la escuela interna de formación olfativa desde el año 2005. También ha impartido clases de perfumería en el Màster del Csif desde hace 8 años, a parte de participar en la primera edición del máster de la UPC y de impartir un curso de formación de perfumería en el Institut Català de Noves Carreres.
  • Riu Aumatell, Montserrat
    Adjunct Professor at the Universitat de Barcelona. She is currently part of the Department of Nutrition, Food Sciences and Gastronomy of the Faculty of Pharmacy and Food Sciences of which she is secretary of department.
Start admission
Information form
Send

Credits:
(252 teaching hours)

Start date:
Classes start:04/04/2018 Classes end:30/01/2019Programme ends: 28/02/2019
Timetable:
Monday  18:00 to 21:00Wednesday  18:00 to 21:00Thursday  18:00 to 21:00
Taught at:
Campus UPC Terrassa - Edifici CITM
C/ de la Igualtat, 33
Terrassa

Registration fee:

Language of instruction:
Catalan / Spanish

Registration open until the beginning of the course or until end of vacancies.

Print course details