Water Systems: Coasts, Rivers, Agriculture

Postgraduate course. Face-to-face.

Management & Faculty

5th EDITION
This postgraduate course is also part of the training track for the master's degree Landscape Architecture Extended and the master's degree Landscape Architecture.

Academic management

• Bellmunt Chiva, Jordi
    Architect by the School of Architecture of Barcelona - ETSAB architect in 1980, since 1982 is professor in the Department of Urban and Regional Planning (UPC). Since 1987 is Professor of the Master of Landscape Architecture (UPC) and since 2000 is its director. From 2000 to 2006, is director of the Higher Certificate in Landscape of the UPC. It is part of the scientific committee of the Paesaggio Architettura journals, Paisea, PaiseaDos, Paysage, Kore and Paisajismo. He is a member of the scientific committee of EURAU'08 (European Congress of Architectural and Urban Research), 'Paisajes 08' and Expopaisaje 2014. Organizes the six European Landscape Biennials of Barcelona. Is a visiting Professor at various university campuses worldwide. He works as an architect and landscape designer. Exhibits and publishes his work in various specialized media and books and articles. He has won major awards throughout his career.

Teaching staff

• Bohigas Arnau, Josep
    Architect. Professor at the UPC (Dept. of Architectural Projects). MA in Architecture (AAD) at Columbia University. Founding member of BOPBAA.
  • Buscemi, Agata
    Arquitecta por la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Reggio Calàbria (Italia) se traslada a Barcelona para colaborar con el despacho de Jordi Bellmunt y Xavier Andreu como responsable de proyectos (2002-2005), directora de proyectos (2005-2008), convirtiéndose en socia de la nueva sociedad limitada profesional a finales de 2008. Des del 2003 colabora puntualmente como docente en la ETSAB y como colaboradora en el Taller El Proyecto del Espacio Público del Máster de Arquitectura del Paisaje.
  • Ceccon, Paolo
    Arquitecto. Profesor de Composición Arquitectónica y Urbana en la Universidad IUAV de Venecia. Profesor del Máster de Arquitectura de Paisaje en Milán. En 2006 fundó con Laura Zampieri czstudio asociado para desarrollar proyectos, logros y arquitectura de la investigación y el paisaje. Participó en numerosos concursos de arquitectura, recibiendo premios y reconocimientos. Finalista en los 2008 V "Premio Europeo de Paisaje Rosa Barba" Bienal de Paisaje de Barcelona, y la Medalla de Oro de Arquitectura italiana 2012. Entre sus publicaciones: Le Corbusier-Khan. Palacios para el Congreso (Unicopli, Milán 2000), y cualquier otro espacio (GANGEMI, Roma 2005), paisajes de la producción (Quodlibet, Macerata, 2012).
  • García García, Miriam
    Arquitecta por la Universidad Politécnica de Madrid (1998), Técnico Urbanista por el Instituto Nacional de la Administración Pública (2005), investigadora invitada del Departamento de Arquitectura de Paisaje de la Universidad de Pennsylvania (2015). Jefe de servicio de Urbanismo y Ordenación del Territorio (1999-2003) y Directora General (2003-2007) del Gobierno de Cantabria y en la actualidad dirige Land Lab, laboratorio de Paisajes, con sede en Madrid. Sus trabajos han sido premiados nacional e internacionalmente, como el Premio de la Bienal Española de Arquitectura y Urbanismo (2013). Ha sido profesora invitada del Departamento de Arquitectura de Paisaje de la Universidad de Pennsylvania y es profesora de la Universidad de Zaragoza y del Instituto Nacional de Administración Pública. Asimismo, es ponente habitual de diferentes cursos y talleres relacionados con el paisaje y la planificación y autora de numerosas publicaciones.
  • Magrinyà Torner, Francesc
    Ingeniero de Caminos (UPC 1988). Doctor en Urbanismo (ENPC Paris I Sorbonne; 2002). Profesor de urbanismo en el Departamento de Ingeniería Civil y Ambiental (UPC). Director técnico exposición Mostra Cerdà. Urbs i Territori (1994). Comisario de la exposición Cerdà 150 años de modernidad (2010).
  • Tenez Ybern, Victor
    Landscape Architect who studied architecture in Barcelona. He combines teaching, private and public practice. He has been Head of Coordination of Urban Planning in the Metropolitan Area of Barcelona and directed the plan of reclamation of fluvial spaces. He teaches Landscape Theory and Landscape Design at the UPC in the same city. He has been invited by several Urban Planning and Landscape Universities like Penn or UIA Venezia and publishes on the same issues.
Information form
Send

INFORMATION 2017-18 EDITION

Next course:
March 2019

Credits:
(125 teaching hours)

Timetable:
Tuesday  15:30 to 20:30Wednesday  15:30 to 20:30Thursday  15:30 to 20:30Friday  15:30 to 20:30
Taught at:
EPSEB - Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona