Arquitectura Bioclimática y Certificaciones: LEED, BREEAM, PASSIVHAUS Y CTE

5th EDITION

Academic management

• Fumadó Alsina, Juan Luis
    Doctor Arquitecto por la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona (ETSAB) y Catedrático del Depto. de Construcciones Arquitectónicas de la Universidad Politécnica de Cataluña (UPC).
  • Uson Guardiola, Ezequiel
    Co-Director of the Master "Architecture and Sustainability: design tools and techniques of environmental control" and the postgraduate course "Architecture and energy savings." Doctor of Architecture and Master in Intelligent buildings and sustainable construction (MEICA) by Ramon Llull University and a Masters in Urban Planning from IEAL, is currently professor of Architectural Design at the UPC in ETSAB and Technical Director of the UNESCO Chair UDL. It is also "Bye Fellow" of Robinson College, Cambridge University (UK). He has lectured and authored articles and books on the implementation of sustainability strategies in Architecture and Urbanism.

Teaching staff

• Aranda Moreno, Fernando
    Arquitecto técnico. Coordinación técnica INCASOL. Generalitat de Catalunya
  • Barbeta Sola, Gabriel
    Architect. Professor of Universitats de Girona UdG
  • Ferrer Prat, Núria
    Arquitecta. Máster en Arquitectura y Sostenibilidad.
  • Folch Hernández, Marc
    Arquitecto. Co-fundador del estudio Calderon-Folch-Sarsanedas. (Lecturer)
  • Fumadó Alsina, Juan Luis
  • Gallego Moras, Guillermo
    Arquitecto. Coordinación técnica INCASOL. Generalitat de Catalunya.
  • Ibañez, Yanina
    Arquitecta por la Universidad Nacional de Buenos Aires. Master en Arquitectura y Sostenibilidad por la UPC School of Professional and Executive Developement. Experta acreditada en Certificación LEED, Certificación española y Green Rating.
  • Labeur, Alejandro
    Arquitecto e investigador por la Universidad Nacional de Buenos Aires. Experto en Arquitectura Bioclimática.
  • Linares Iglesias, Elisa
    Ingeniera Industrial por la UPC. Consultora Ambiental y Energética en ERF -Estudi Ramon Folch i Associats, S.L.
  • Tarrida Llopis, Marçal
    Experto en Software Bioclmático de análisis energético. Arquitecto por la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona (ETSAB), Universidad Politécnica de Cataluña.(UPC). Master en Arquitectura y Sostenibilidad por la UPC School.
  • Tricas Costa, Xavier
    Ingeniero de Telecomunicaciones. Experto en sistemas de control y regulación en edificios.
  • Uson Guardiola, Ezequiel
  • Vives Rego, José
    Doctor en Microbiología y Catedrático Emérito de Microbiología de la Universidad de Barcelona (UB).
Information sessions
Start admission
Information form
Send

Credits:
(184 teaching hours)

Start date:
Classes start:27/09/2017 Classes end:31/01/2018Programme ends: 20/04/2018
Timetable:
Wednesday  16:00 to 20:00Friday  10:00 to 14:00  16:00 to 20:00
Taught at:
ETSAB - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona
Av. Diagonal, 649

Registration fee:

Language of instruction:
Spanish

Registration open until the beginning of the course or until end of vacancies.

Print course details