Arquitecturas Electrónicas. Sistemas de Comunicación, Medida y Control en Automóviles

Lifelong learning course. Face-to-face.

Management & Faculty

8th EDITION
This lifelong learning course is also part of the training track for the postgraduate course Automotive Electricity and Electronics. ELTICA.

Academic management

• Carod de Arriba, Xavier
    Doctor en Ingeniería de Proyectos por la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Licenciado en Química por la Universitat de Barcelona, especializado en Ciencia de Materiales. Colaborador de la Cátedra SEAT/UPC del 2007 al 2012. Profesor asociado en el Departamento de Ingeniería de Proyectos y Construcción de la UPC.

Academic coordination

• Blanch Tyroller, Carolina
    Desde noviembre de 2011 es la coordinadora del posgrado Electricidad y Electrónica del Automóvil. ELTICA de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Responsable de la coordinación y gestión del programa de becarios con SEAT, S.A.

Teaching staff

• Blanch Tyroller, Carolina
  • Edesa González, Sergio
    Telecommunication Engineer by the ETSIT of the University of Valladolid. He worked in Daimler AG for 6 months developing CANoe simulations in Sindelfingen (Germany). Currently working in HIL projects for Bertrandt AG in Barcelona.
  • Ferrer Peretó, Josep
    Technical telecommunications engineer in the Electronics specialty and master's degree in telematics at the UPC. Since 1995 he works at SEAT Technical Center in the Electric-Electronic development department. From beginning he has participated in the introduction and development of CAN Bus in SEAT models as an analyst and trainer. He is currently responsible for the Team Architecture, Gateway and Diagnosis.
  • Ibáñez Abad, Juan de Dios
    Licenciado en Ingeniería Superior de Telecomunicaciones por la UPC. Actualmente realiza su actividad profesional en el Centro Técnico de SEAT en el departamento de Desarrollo Eléctrico. Experto en buses de comunicación, protocolos de transporte y diagnosis y herramientas de test en el ámbito de la automoción.
Start admission
Information form
Send

Credits:
(46 teaching hours)

Start date:
Start date:17/04/2018 End date:15/05/2018
Timetable:
Monday  17:30 to 21:30Tuesday  17:30 to 21:30Wednesday  17:30 to 21:30
Taught at:
ETSEIB - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona
Av. Diagonal, 647

Registration fee:

Language of instruction:
Spanish

Registration open until the beginning of the course or until end of vacancies.

Print course details