Alumnes de la UPC School participen al festival Llum Bcn 2019

Alumnes del màster en Lighting Design i del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estat alguns dels protagonistes de les intervencions lumíniques que han donat vida a la darrera edició del Festival Llum Bcn. Aquest festival es realitza amb motiu de les festes de Santa Eulàlia i cada any sorprèn amb les creacions lumíniques d’artistes prestigiosos i també de joves talents que transformen la fisonomia de Barcelona amb el llenguatge de la llum. El festival s’ha traslladat, des de l’any passat, al Poblenou, un barri amb una gran herència industrial que actualment viu un intens procés de transformació urbanística, tecnològica i social.

LlumBcnPoblenouOrganitzat per l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), una de les característiques distintives de Llum Bcn és la implicació d’alumnes i professors de les escoles d’arquitectura, art i disseny de la ciutat, que són els responsables de les instal·lacions. Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster en Lighting Design de la UPC School han consolidat la seva participació habitual al festival amb dues propostes.

Lighting_LlumBcnCYCLUS. Alumnes del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica.

Ubicació: Can Picó (c/Pere IV, 58)

Després de la seva rehabilitació, Can Picó s’ha convertit en la cooperativa de treball Biciclot, centrada en el món de la bicicleta. La intervenció Cyclus ha explorat la relació entre el moviment d’una bicicleta i el recorregut de la llum, i ha utilitzat la terrassa de l’edifici com a escenari. La coreografia lumínica escenificava la persecució eterna del flaix vermell posterior intermitent sobre la incansable llum blanca davantera, acompanyada per sons propis de l’escenari ciclista.

DiPe‘PUNT ZERO’. Alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais.

Ubicació: c/Pamplona, 113

Punt zero evocava el moment de l’explosió inicial a partir de la qual vam ser creats. Es congelava l’instant posterior a aquesta explosió i es visualitzava el rastre físic que deixa l’existència humana. Aquesta intervenció volia convidar l’espectador a reflexionar sobre l’empremta que deixa el seu recorregut, per tal de trobar un punt d’inflexió a partir del qual es replantegi el seu rol en l’univers.

El Festival Llum Bcn és una oportunitat única d’aprenentatge per als alumnes, ja que poden realitzar un projecte real i experimentar la forma d’interacció del públic amb la seva proposta.

Felicitats a tots!