Open Talent

El cicle de conferències Open Talent és un cicle de sessions gratuïtes i en obert que tenen com objectiu facilitar l’accés al coneixement i a l’intercanvi d’experiències en les nostres àrees de coneixement i expertise: arquitectura, management i innovació i tecnologia.

Tot seguit podràs consultar tot l’històric de conferències Open Talent que hem realitzat fins el moment.

open talent_t

Open Talent “Experiència de Client en Moda: Com Entendre i Emocionar la Teva Audiència”

Data: 25/04/2024

Ponent: Ana Isabel Rodríguez (Mango)

El servei al client sempre ha estat un eix fonamental per a les empreses de retail, però en un entorn tan complex i competitiu com el d’avui ja no n’hi ha prou amb satisfer el client. En aquesta sessió, vam conèixer la transformació de l’experiència de client a Mango en els darrers anys, un procés en què s’ha portat l’escolta activa a un nou nivell, involucrant estratègicament clients i col·laboradors.

Open Talent “La Llum com a Configuradora d’Espais”

Data: 10/04/2024

Ponent: Nevena Kovacevic (Lucilla Studio, Italia)

Aquesta conferència, emmarcada en el cicle anual de ponències en lighting design, va examinar el paper transformador de la il·luminació en el desenvolupament urbà. A través d’exemples reals, vam veure com la il·luminació eficaç millora el sentit local d’identitat, orgull i pertinença, abordant els problemes de la comunitat alhora que millora la qualitat de vida dels residents.

Open Talent “Digital Twins a la Construcció. Incògnites i Reptes en la seva Implementació”

Data: 30/11/2023

Ponent: Eloi Coloma, Eduard Loscos i Nicola Paltrinieri

Aquest Open Talent, realitzat en format de taula de diàleg, va abordar els desafiaments i les oportunitats que enfronta la indústria de la construcció a l’hora d’adoptar la tecnologia de bessons digitals (digital twins). Mitjançant alguns exemples pràctics, vam comprovar els beneficis que generen i els desafiaments tècnics i culturals en la seva implementació.

Open Talent: “Mastering the Game: A Roadmap from Junior to Lead in AAA Studios” + Presentació del joc Starfall Rebellion

Data: 17/11/2023

Ponent: Romà Segura i Pau Tresserra (Ubisoft Barcelona)

L’Auditori del Vèrtex UPC va acollir un nou Open Talent sobre la indústria dels videojocs. Romà Segura i Pau Treserra, Lead Gameplay Programmer i Lead Artist, respectivament, a Ubisoft Barcelona ens van parlar de les seves carreres a la indústria i de la definició d’aquells rols i dinàmiques que marquen la diferència en l’èxit de les produccions. A l’acte també es va presentar el videojoc Starfall Rebellion (Horizons Games), el projecte desenvolupat pels alumnes del màster en Videojocs de la UPC School durant el curs 2022-2023.

Open Talent “Millora Contínua en Gestió de Projectes: El Cas d’HP”

Data: 25/10/2023

Ponent: Vicenç Llorens (HP)

En aquesta sessió vam comprovar com un model de treball col·laboratiu, una comunicació oberta i les metodologies Lean i Agile que aplica HP els ajuden a optimitzar l’execució dels projectes, incrementar la satisfacció dels clients i, en conseqüència, mantenir aquesta posició destacadament competitiva en el seu sector d’activitat.

Open Talent “365cafè: Com Realitzar una Transformació Lean”

Data: 10/10/2023

Ponent: Agustín Tena (365cafè Barcelona)

Un sistema Lean que funciona com un rellotge i l’atenció constant al servei al client permeten a 365cafè, amb seu a Barcelona, aconseguir el que sembla impossible: proveir 170 fleques des d’una fàbrica de 650 metres quadrats. En aquesta sessió vam conèixer la fascinant història d’èxit d’aquesta xarxa de cafeteries gràcies a la seva transformació lean thinking.

Open Talent “Transformar les Operacions a Través de les Persones”

Data: 20/09/2023

Ponent: Jesús Montoliu (Solve Advisors Group)

En un món cada cop més volàtil, incert, individualista i global, però alhora tremendament excitant, parlar d’operacions en majúscules significa gestionar elements no sempre senzills i abordables. Parlem d’agilitat, flexibilitat o adaptabilitat, orientats cap a la constant de la competitivitat, i on ara el factor clau és més que mai el Factor Humà. Les claus sobre com fer-ho, i fer-ho des de l’autenticitat, les vam veure en aquesta conferència.

Open Talent “There is a Crack in Everything. That’s How the Light Gets In”

Data: 13/09/2023

Ponent: Mariona Benedito (Estudio MIM-A)

Aquesta xerrada ens va parlar de la llum com a element revelador i commovedor. Ho vam veure exemplificat a través de dos projectes desenvolupats per la ponent: la instal·lació Les Llàgrimes de Santa Eulàlia per a Llum Bcn (Premi FAD) i el projecte Espectre per a la Nuit Blanche de París. La xerrada va donar pas a una sessió de debat sobre el poder de la llum en equipaments, tant en espais públics com en espais efímers.