Comença la 2a edició del postgrau L’Arquitectura de l’Hospital del segle XXI, acreditat per la UPC

El passat 3 d’octubre es va posar en marxa la segona edició del postgrau “LA(H)B. Laboratori d’ Arquitectura Hospitalària a Barcelona: L’Arquitectura de l’Hospital del Segle XXI”, programa dirigit per en Mario Corea Aiello. Aquest postgrau està acreditat per la UPC i va arribar de la mà de l’Escola Sert/COAC.

En aquesta segona edició participa un grup de 14 estudiants (10 dones i 4 homes), en aquest cas provinents de Brasil (3), Equador (2), Nicaragua, Argentina (2), República Dominicana, Perú (2), Colòmbia (2) i Espanya.

ArquitecturaHospitalariaEl programa consta de 16 ECTS (400 hores lectives) i està dirigit als professionals que intervenen en el procés de disseny i de construcció d’edificis per a la salut (arquitectes i arquitectes tècnics). És un programa molt centrat en el projecte, mitjançant el qual es desenvolupen la resta de continguts teòrics i pràctics. Les sessions teòriques, les conferències, el taller de projectes i les visites a destacats hospitals de Catalunya configuren el cos principal del programa. D’altra banda, la participació d’un equip docent pluridisciplinari permet donar una visió global de l’arquitectura per a la salut.

La sessió inaugural va comptar amb la presència del degà del COAC, Lluís Comerón, així com la directora de l’Escola Sert, la Mónica Bonafonte. Per part de l’FPC hi va assistir Isabel Torras, subdirectora de la Fundació Politècnica de Catalunya.