El joc Nihilumbra de l’empresa Beautifun Games, creada per ex-alumnes del màster en Videojocs de la UPC School, rep dos premis i el reconeixement de la crítica

Nihilumbra és un joc de trama fosca i complexa, basat en la història de Born, el protagonista, sobre el qual pesa una terrible maledicció. L’única forma de sobreviure és fugint mentre s’adapta a un món nou ple de reptes per a ell. Aquest videojoc, fet originalment per iOS, prepara el seu llançament per MAC i PC.

La crítica i la premsa especialitzada en el sector s’ha desfet en elogis per aquest videojoc novell de Beautifun Games, que ha estat puntuat amb un 86 al Metacritic Score. Mitjans com Indie Games han dit d’ell: “Si vostè té un dispositiu iOS, vostè ha de jugar aquest videojoc. Això és tot” o atributs com “impressionant”, “entretingut” o “intel·ligent” són els que ha rebut per part de Touch Arcade 4.5/5 Stars. Un crític d’Indie Game Magazine, per la seva banda, diu “Nihilumbra no és un dels millors jocs per iOS que he jugat. És un dels millors videojocs que he jugat”.

Aquest videojoc va resultar guanyador en la categoria Menció del Públic en la primera edició del concurs internacional de videojocs Three Headed Monkey Awards, amb una dotació de 1.500 euros. A més a més, els seus reconeixements no s’acaben aquí: al juliol d’aquest any es van endur el premi al millor videojoc per Generació Digital, l’espai especialitzat en videojocs de Catalunya Ràdio i Televisió de Catalunya.

Aquest grup d’alumnes ja va atraure l’atenció amb el projecte resultant del Màster titulat “The Creature”, un proposta ben original, divertida i molt treballada com es pot apreciar en el següent enllaç sobre aquest videojoc.