Èxit del 5è Deep Learning Barcelona Symposium

El passat dijous 21 de desembre, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) va ser l’amfitriona de la cinquena edició del simposi Deep Learning Barcelona (DLBCN), la trobada internacional de referència sobre aprenentatge profund coorganitzada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), el Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la UOC, Telefonica Research i Dolby Laboratories.

El Simposi de Deep Learning Barcelona se centra en la recerca de xarxes neuronals profundes i aplega investigadors de referència mundial que realitzen les seves investigacions a Barcelona o que s’han format en universitats de la capital catalana i ara treballen a l’estranger. Aquesta cinquena trobada va incloure 25 ponències de grups de recerca tant de Catalunya com d’altres d’internacionals, com ara Stanford i Columbia, així com intervencions d’empreses líders a escala mundial, com Meta, Amazon i Google.

La xerrada magistral va ser impartida per Fernando de la Torre, doctor per la Universitat Ramon Llull, professor associat de recerca i director del Human Sensing Lab a la Carnegie Mellon University dels Estats Units.

El simposi també va comptar amb líders en intel·ligència artificial, com són Ricardo Baeza-Yates, de la Universitat Pompeu Fabra; Marta R. Costa-Jussà, de Meta París; Aleix Martínez, d’Amazon Seattle, i Antonio Torralba, del MIT de Boston.

D’una rellevància particular per al postgrau en Artificial Intelligence with Deep Learning de la UPC School és la contribució de Marta R. Costa-Jussà, fundadora d’aquests estudis i actual directora de doctorat a la UPC en aquest camp. A més, altres professors del postgrau com ara Mariona Caros, Laia Tarrés, Javier Ferrando, Ioannis Tsiamas i Gerard I. Gállego van presentar els seus treballs de recerca en aquesta trobada professional.

El Deep Learning Barcelona 2023 ha estat testimoni de la vitalitat i rellevància del camp de recerca de l’aprenentatge profund a Barcelona. La participació activa de l’equip docent del postgrau en AI de la UPC School reforça el compromís per mantenir la formació a l’avantguarda dels avenços tecnològics.