Michael D. Griffin, exdirector de la NASA, impartirà el seminari Technology Project Management a la UPC School

10 de novembre de 2009

El 16 de desembre la UPC School of Professional & Executive Development acollirà un seminari dirigit pel director de la NASA durant el període 2005-2009, Michael D. Griffin, que explicarà als participants la seva visió sobre la direcció de projectes tecnològics.

Sota el títol
Technology Project Management, el seminari tractarà de tots els processos que s’han de seguir en l’execució i la direcció d’un projecte. Un director de projectes té la responsabilitat, dins l’organització, de dur a terme una tasca subjecta a diverses restriccions, com ara les limitacions tecnològiques, les exigències de rendiment i d’agenda, el cost total del projecte, la liquiditat i les preferències dels clients, dels supervisors i dels subordinats. Tot això, sense deixar de banda els interessos polítics locals i internacionals.

Durant els quatre anys que va ser cap de l’agència espacial nord-americana (NASA), el físic i enginyer aeroespacial Michael D. Griffin va supervisar projectes tan importants com el futur dels viatges espacials tripulats, l’ús del telescopi espacial Hubble o el paper de la NASA en l’estudi del canvi climàtic.

A partir d’aquesta experiència com a director de programes complexos, Griffin aprofundirà en cada una de les accions que ha de portar a terme un responsable d’alt nivell: des de la definició i la planificació del projecte, fins a l’organització, la supervisió i la resolució de problemes. Tot un procés l’objectiu del qual és aconseguir l’èxit professional.

El seminari s’adreça als enginyers i les enginyeres que vulguin especialitzar-se en la direcció de projectes, i segur que serà molt interessant per als enginyers i les enginyeres aeroespacials que vulguin aprendre d’un dels professionals amb més renom d’aquest àmbit.

Més informació sobre Michael D. Griffin

El doctor Michael D. Griffin va néixer el 1949 a Maryland (EUA). És físic i enginyer aeroespacial i des del 2005 fins al gener del 2009 va ser el director de la NASA. Fins al mes d’abril del 2009 va treballar com a professor d’enginyeria mecànica i aeroespacial a la Universitat d’Alabama a Huntsville. Griffin ha ocupat diversos càrrecs d’alt nivell polític i, segons la llista TIME 100 de l’any 2007, elaborada per la revista TIME, es tracta d’una de les 100 persones més influents del seu país. El seu nomenament com a responsable de la NASA va suposar un canvi significatiu en la direcció de l’agència nord-americana. Durant l’acte de confirmació d’investidura al Senat ja va assenyalar quins serien els primers canvis que portaria a terme.■