Nou postgrau en Tecnologies del Cànnabis

La UPC School, conjuntament amb el Cannabis Hub, posa en marxa la 1a edició del postgrau en Tecnologies de Producció i Transformació del Cànnabis, una nova aposta formativa per explorar l’enorme potencial agrotecnològic i de transformació social i econòmica del cannabis sativa L, l’ús del qual per a diferents indústries, des de la salut, el tèxtil, l’alimentació o la construcció, s’expandeix de manera imparable. El postgrau començarà l’11 de novembre del 2022, en modalitat semipresencial.

Després de segles d’estigmatització i d’involució científica, la planta de cànnabis es redescobreix com una de les millors alternatives ecològiques i sostenibles per a una infinitat d’indústries. Més enllà de l’ús terapèutic o recreacional, les aplicacions s’estenen a la fabricació de tèxtils, materials de construcció, productes de cosmètica, productes veterinaris o altres destinats a l’alimentació humana. Els incessants i recents canvis legals estan generant un creixement inèdit per a aquest sector. De fet, el seu mercat s’està consolidant a escala mundial, amb un valor de 37,400 milions de dòlars el 2021, segons l’informe The Global Cannabis Report, i es preveu que el mercat superi els 70 mil milions de dòlars els pròxims 10 anys.

El postgrau en Tecnologies de Producció i Transformació del Cànnabis ofereix un abordatge generalista, des de la mateixa indústria, perquè els nous professionals i emprenedors d’aquest sector obtinguin una visió global, estratègica i tecnològica per prendre decisions al voltant del cànnabis i la seva aplicació a la indústria. Els estudiants faran un complet viatge des dels diferents usos i tècniques de cultiu de la planta del cannabis sativa L, passant pels diferents processos de transformació fins a la posterior comercialització de productes derivats. Tota aquesta cadena de valor s’abordarà amb un èmfasi especial tant en els aspectes legals, com en tècnics o de qualitat.

El dilluns 5 de setembre del 2022, hi ha programada una sessió informativa del postgrau per a totes aquelles persones que vulguin resoldre dubtes amb la direcció acadèmica, que lideren Carlos Ferreiro, doctor en Química Analítica i director de Phytoplant Research, i Joan Simó, doctor en Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia i coordinador de l’àmbit de tecnologia agroalimentària de la UPC.

Aquest postgrau, fruit del treball acadèmic de 18 empreses i organitzacions referents del sector, està impulsat pel Cannabis Hub, que compta amb més de 40 membres i col·laboradors. Aquesta entitat pretén donar solucions a tots els agents de la cadena de valor a través de la recerca i la innovació, per facilitar-ne la producció i la transformació, tant en l’àmbit tecnològic com a través d’una regulació més clara i senzilla que permeti treballar amb aquesta planta de manera segura.