Un projecte d’eficiència energètica en edificis patrimonials desenvolupat per l’ETSAB, entre els 23 projectes finançats per RecerCaixa

El projecte, que porta per nom complet “Millora de l’eficiència energètica del patrimoni cultural immoble: recerca sobre casos reals”, ha estat obra d’un equip de treball de l’Escola Técnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) dirigit pel catedràtic del departament de Contruccions Arquitectòniques de la UPC a l’ETSAB i director acadèmic del màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica: de l’Anàlisi Constructiva Estructural al Projecte d’Intervenció en el Context del CTE, Josep González Moreno-Navarro. En l’equip de treball també han participat altres membres del quadre d’aquest programa de la UPC School com Albert Casals, Mariona Genís, Belén Onecha, Jordi Portal o Jordi Morros.

Aquest estudi per millorar l’eficiència energética en edificis històrics preveu analitzar el comportament energètic real de diferents edificis patrimonials, el seu comportament tèrmic i dels sistemes constructius, amb l’objectiu final d’adaptar-los a les normatives actuals d’emissió de CO2 que es derivin de la seva conservació, gestió i manteniment. El projecte es materialitzarà en una guia de bones practiques per a la restauració d’immobles del patrimoni arquitectònic, que recollirà protocols d’actuació necessaris en matèria d’eficiència energética, així com eines de gestió i manteniment de les inversions.

Programa RecerCaixa

El programa de RecerCaixa, impulsat per l’Obra Social “laCaixa” i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), persegueix principalment dos objectius: impulsar la recerca científica d’excel·lència al nostre país i apropar la ciència a la societat, fent-la partícip dels avenços de científics i dels beneficis humans i socials. Aquest any ha premiat 23 projectes d’alt interès científic i social seleccionats en  la convocatòria 2011.

RecerCaixa