Rehabilitació i Restauració Arquitectònica: de l'Avaluació Prestacional (CTE) al Projecte d'Intervenció

Màster Presencial.

6a EDICIÓ

El sector de la Rehabilitació i Restauració Arquitectònica és, actualment i també serà en el futur, un dels pilars de l'exercici professional relacionat amb l'arquitectura. Tendència ja consolidada a Europa des de fa dècades, constituint un mercat laboral global emergent. Les normatives, entre elles el Codi Tècnic de l'Edificació, augmenten la responsabilitat dels tècnics, als quals exigeix un coneixement exhaustiu de les característiques constructiu-estructurals i energètiques dels edificis.

El Màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica de la UPC School aporta tots els coneixements i habilitats necessàries per desenvolupar, de manera integral, el cicle de rehabilitació d'un edifici, que s'inicia amb l'estudi de l'immoble i finalitza amb el projecte complet, passant per l'anàlisi dels seus valors instrumentals, culturals i dels criteris per desenvolupar aquesta nova activitat professional.

Aquesta formació ofereix als estudiants el mètode, les eines tècniques i les actituds necessàries per a aquest perfil especialitzat consolidat, així com la possibilitat de formar part d'una comunitat interessada a estar al dia de les últimes innovacions amb les quals aconseguiran enfrontar-se de manera més eficient als reptes de cada projecte.

Destaca la reconeguda trajectòria del programa de formació, de més de deu anys, en la qual s'han anat elaborant instruments pedagògics i metodològics específics, únics en el sector, que s'apliquen en el desenvolupament d'un projecte de rehabilitació real, per formar a professionals amb una visió interdisciplinària dels àmbits de l'Arquitectura, l'Arquitectura Tècnica, i l'Enginyeria, així com a experts d'altres disciplines relacionades.

Si vols veure l'activitat del màster i estar al corrent de publicacions, jornades, concursos, etc.. de l'àmbit, segueix-nos a https://www.facebook.com/ReArqUPC/

Per ampliar informació o resoldre dubtes, pots sol·licitar una entrevista individual (online/ presencial) amb la Direcció Acadèmica. Consulta'ns!

Objectius

L'objectiu principal del màster és desenvolupar coneixements , habilitats i actituds consolidades per al desenvolupament complet dels projectes de rehabilitació i restauració amb un alt nivell d'especialització.

Per a això, es proposen com a objectius derivats:

• Desenvolupar coneixements, criteris i mètodes d'investigació per aplicar en els innombrables casos possibles d'intervenció, tot atenent la naturalesa i el comportament de les construccions històriques.
  • Comprendre l'evolució històrica i la situació actual dels criteris sobre com abordar l'actuació en un edifici existent considerant els seus valors i les seves possibilitats prestacionals.
  • Dominar, mitjançant les tècniques més recents a nivell internacional, el procés d'avaluació completa de totes les prestacions de l'edifici i el diagnòstic de les lesions i els seus processos de degradació.
  • Reconèixer com les normatives vigents afecten els edificis històrics, protegits o no, i els mètodes per demostrar "el major grau d'adequació possible", tal com requereix el nou CTE.
  • Conèixer diversos casos reals de projecte i intervenció en edificis, presentats pels seus propis autors i analitzant la seva documentació posterior.
  • Disposar de les habilitats i eines de comunicació necessàries per liderar equips multidisciplinaris, imprescindibles tant per a l'elaboració dels projectes com per a la direcció de les obres.

A qui va dirigit?

El curs està dirigit a professionals del sector de diferents àmbits formatius:

• Arquitectes
  • Enginyers d'Edificació i Arquitectes tècnics
  • Enginyers de Camins i Enginyers tècnics d'Obra Pública
  • Enginyers Industrials i d'altres especialitats

Estudiants d'últims cursos d'aquestes titulacions que estiguin interessats en la restauració i la rehabilitació.

Altres professionals especialitzats que participen habitualment en aquests projectes:

• Historiadors, Documentalistes o Arqueòlegs
  • Restauradors, Llicenciats en Belles Arts
  • Geòlegs o professionals de la petrologia

Es valorarà l'admissió d'altres perfils professionals, prèvia entrevista personal.

Mòduls

Aquest màster s'estructura en els mòduls que s'indiquen a continuació. Si no desitges cursar tot el màster pots matricular-te d'un o diversos mòduls.

Construcció Històrica i Criteris d'Intervenció en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica

Curs de formació contínua presencial. Data d'inici: 14/02/2019. Barcelona

ESTRUCTURA DEL PROGRAMA

CONFERÈNCIES I VISITES
L'orientació pràctica del programa inclou conferències i exercicis sobre casos reals i visites d'obra amb l'objectiu d'aprofundir en els continguts del curs.

Sessions informatives
Inicia la preinscripció
Sol·licita informació

Crèdits:
(360 hores lectives)

Dates de realització:
Inici classes:14/02/2019 Fi classes:20/12/2019Fi programa: 06/02/2020
Horari:
Dijous  15:30 a 20:30Divendres  15:30 a 20:30
Lloc de realització:
Tech Talent Center
C/ de Badajoz, 73-77
mapa i accessos

Import de la matrícula:

Idioma d'impartició:
Espanyol

Inscripció oberta fins l'inici del curs o fins l'exhauriment de places.

Imprimeix tot el curs