La UPC School, global partner del Barcelona ConTech Hub

La UPC School és un soci global partner del Barcelona ConTech Hub, el nou ecosistema d’innovació del sector de la construcció. Aquesta iniciativa sorgeix de l’Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya – ITeC, la consultora d’innovació Active Development i la plataforma per al desenvolupament de la innovació The Building Squad Ventures amb l’objectiu de crear un punt de trobada per a totes aquelles empreses i professionals involucrats en el procés de transformació que viu el sector cap a un model més digital, productiu i sostenible.

El terme ConTech, abreujament de CONstruction TECHnology, fa referència a aquelles tècniques i metodologies utilitzades a l’hora d’innovar en la forma en què es planifiquen, es dissenyen i s’executen els projectes al sector de la construcció. Des del hub es treballarà en les sinergies que sorgeixen al voltant de temàtiques com la sostenibilitat del sector, l’automatització i robòtica, la presa de decisions a partir de les dades o la construcció industrialitzada o modular, creant una comunitat per compartir coneixement entre tots els professionals implicats (startups, inversors, constructors, administració, centres formatius, etc.).

El Barcelona ConTech Hub posarà una atenció especial a les startups com a autèntic motor de la innovació tecnològica més disruptiva i aplicada, més tenint en compte que Barcelona constitueix el principal punt d’accés tecnològic i digital del sud d’Europa.

La UPC School consolida la seva aposta per la innovació al sector amb la recent posada en marxa de la 1a edició del postgrau en Sostenibilitat Digital a la Construcció, també de la mà de l’ITeC, una formació pionera en models digitals per a la construcció, el vehicle perfecte per donar resposta als nous requeriments de sostenibilitat.