Participació destacada de la UPC School a REBUILD 2024

REBUILD, l’esdeveniment estatal més rellevant en construcció industrialitzada, digitalització i sostenibilitat al sector AECO, ha comptat en la seva edició 2024 amb una àmplia participació de professionals vinculats a la UPC School. Jorge García de la Cámara, Eloi Coloma, Paco Gómez Escofet, Licinio Alfaro, Daniel García o Sergio Muñoz han estat alguns dels ponents destacats d’aquesta cita referent en innovació per al sector de l’edificació. Es va celebrar a IFEMA Madrid entre el 17 i el 19 de març.

L’objectiu principal de REBUILD és consolidar-se any rere any com el fòrum d’innovació líder per transformar l’edificació i impulsar la digitalització i descarbonització del sector, reunint-hi els seus principals agents, des de promotors i constructors, fins a arquitectes, enginyers o instal·ladors.

Durant aquesta edició 2024, una de les taules rodones més destacades va ser: “L’ecosistema ConTech a Espanya. El mapa Contech i tots els seus agents”. Hi va participar Jorge García de la Cámara, director de Creixement de la UPC School, juntament amb Jerónimo van Schendel, CEO de BILDIA; Miguel Carralón Zornoza, Investment Advisor a CEMEX Ventures i Miguel Vallejo, cap de la Unitat d’Empresa i Emprenedoria de l’Ajuntament de Viladecans. La sessió va ser moderada per Paco Gómez Escofet, líder del hub de The Building Squad Ventures i responsable del Barcelona ConTech Hub, del qual la UPC School és global partner. La sessió va aprofundir en l’ecosistema ConTech a Espanya, tot ressaltant la participació de més de 100 empreses emergents que estan transformant el panorama de la construcció amb solucions innovadores en àrees clau que van des del software de col·laboració, tecnologies de disseny avançat o aplicacions de realitat virtual.

D’altra banda, Eloi Coloma, director acadèmic del màster en BIM Management. Transformació Digital i Nous Models de Negoci, va ser el moderador a la sessió “Del BIM al PIM: la importància dels materials i productes”, en què van participar Mario Ortega Gómez, director general de BIMobject Iberia & LATAM, Sergio Garzón Català, enginyer d’instal·lacions de Suma Enginyeria BIM i Alex Maymó Molina, Head of Digital Innovation & Smart Data en Soler & Palau Ventilation Group.

Paco Gómez Escofet, també professor del màster a BIM, va participar, a més, com a ponent de la sessió: Com finançar la meva startup al sector AECO?. Daniel García, professor al mateix màster BIM, va ser també un dels ponents de la taula rodona: “Disseny arquitectònic generatiu”. Finalment, Sergio Muñoz, director gerent de BuildingSMART Spain i director del consell assessor del màster en BIM Management, va participar com a speaker en una taula rodona de debat sobre el Pla BIM Espanya.

Licinio Alfaro, responsable del departament de Construcció Sostenible del ITeC i director acadèmic del postgrau en Sostenibilitat Digital a la Construcció, va ser ponent a la sessió: “L’empremta de carboni als edificis: metodologia i valor de referència”.

Finalment, Eloi Coloma i Paco Gómez Escofet també van ser membres del jurat del concurs Construction Tech Startup Forum, el guanyador del qual va ser premiat amb un estand de 6 m² a REBUILD 2025 i una participació en el Congrés Nacional d’Arquitectura Avançada i Construcció 4.0 en la seva pròxima edició.