Alumnes de la UPC School participen a Llum BCN 2024

Els alumnes del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica i del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estat protagonistes de la darrera edició del Festival Llum BCN, que s’ha celebrat al barri del Poblenou durant el cap de setmana del 3 i 4 de febrer de 2024. A més a més, Desiderium, la instal·lació dels alumnes del màster en Lighting Design, ha estat la guanyadora en la categoria Atmosfera en els premis Talent Jove Llum BCN.

Aquest festival sorprèn cada any amb les creacions d’artistes prestigiosos i també de joves talents que transformen la fisonomia de Barcelona amb el llenguatge de la llum. El festival es realitza al Poblenou, un barri amb una gran herència industrial que fa uns anys viu un intens procés de transformació urbanística, tecnològica i social.

Organitzat per l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), una de les característiques distintives de Llum BCN és la implicació d’alumnes i professors de les escoles d’arquitectura, art i disseny de la ciutat, que són els responsables de les instal·lacions.

Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster en Lighting Design de la UPC School han consolidat la seva participació habitual al festival amb aquestes dues propostes.

Ubicació: Interior d’illa C. Tànger, 92

El Poblenou busca recuperar la seva identitat històrica, un exercici que es pot activar simplement rememorant el seu passat tèxtil. Amb aquesta intervenció, el pati interior de la Fàbrica Pons, com a espai de pas i sense gaire personalitat, convidava a organitzar-se com un escenari de teatre geomètric on les persones que participen van interpretant el significat. Aprofitant el flux dels vents, el projecte incloïa elements fixos i teixits que ballaven al so de la llum. Les xemeneies de llum i els estenedors que vestien l’espai jugaven amb la il·luminació, tot convidant l’espectador a experimentar.

Alumnes: Krizia Alvarez, Sheylla Patricia Avila, Anaïs Bartomeu, Carolina Figueras, Hermelinda González, Magalí Gallego, Judit Latorre, Bruna Lima, Araceli Carolina Mendez, Judith Musquera, Yasna Navarrete, Alessia Nocerino, Joana Pericas, Carla Olazabal, Cesar Gianpaul Quispe, Ana Belén Recaval, Natalia Catalina Rincón, Andrea Romeu, Alba Sala, Luciana Teixeira i Clara Teresa.

Tutors: Coque Claret i Jaume Claret.

Patrocini: CCCB – Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Un agraïment molt especial a les dues empreses del sector tèxtil que han col·laborat en el projecte de forma desinteressada: Vidal Rius i Black to Grey.

Ubicació: Parc del Centre Poblenou – MUHBA Oliva Artés – Bac de Roda, 119

El barri del Poblenou està ubicat a prop de la desembocadura del riu Besòs; a l’origen, una zona d’aiguamolls i maresmes que van passar a transformar-se en una zona industrial al segle XIX. La instal·lació Desiderium ha estat un tribut als orígens pantanosos del barri, convidant els espectadors a reflexionar sobre els efectes de l’antropització i impermeabilització indiscriminada del sòl, que han alterat els ecosistemes naturals. El projecte clamava la necessitat d’una cohabitació perdurable en el temps entre l’humà i l’ús del sòl. Una instal·lació atmosfèrica i multisensorial que ens transportava al Poblenou previ al segle XVIII.

Instal·lació guanyadora de la categoria Atmosfera en els Premis Talent Jove de Llum BCN, uns guardons patrocinats per Yamaha que reconeixen les millors creacions presentades per les escoles i centres docents.

Alumnes: Cristina Alvarado, Anissa Bousnobra, Maximiliano Franklin, Mariandreina López, Leandro Mantel, Lorena Quirarte, Marta Rodríguez, Isabela Karoline Rosa, Paola Salazar, Judit Sánchez i Genís Serra.

Tutors: Mariona Benedito i Susana Barea.

Patrocini: iGuzzini, Lutron, Vibia i JVV Grup.

El Festival Llum BCN és una oportunitat única d’aprenentatge per als alumnes, ja que poden executar un projecte real i experimentar la forma d’interacció del públic amb la seva proposta.

Felicitats a tots i totes! Us supereu any rere any!