Alumnes de la UPC School participen al festival Llum BCN 2022

Els alumnes del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica i del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estat alguns dels protagonistes de les intervencions lumíniques de la darrera edició del Festival Llum BCN, que s’ha celebrat al barri del Poblenou durant el cap de setmana del 5 i 6 de febrer. La proposta ‘Hogar’, dissenyada per un equip d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, ha estat una de les dues guanyadores, ‘ex aequo’, del premi del Festival Llum BCN 2022.

Aquest festival sorprèn cada any amb les creacions d’artistes prestigiosos i també de joves talents que transformen la fisonomia de Barcelona amb el llenguatge de la llum. El festival es realitza al Poblenou, un barri amb una gran herència industrial que actualment viu un intens procés de transformació urbanística, tecnològica i social.

Organitzat per l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), una de les característiques distintives de Llum BCN és la implicació d’alumnes i professors de les escoles d’arquitectura, art i disseny de la ciutat, que són els responsables de les instal·lacions. Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster en Lighting Design de la UPC School han consolidat la seva participació habitual al festival amb aquestes dues propostes.

RENACER. Alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais.

Ubicació: Parc del Centre del Poblenou  (Av. Diagonal, 130)

El nostre renéixer sorgeix del procés de la pandèmia, i ens consciencia que tots hem passat per processos personals on hem hagut de remirar-nos, reconèixer-nos i sentir moltes vegades que desfragmentàvem el que ja coneixíem. Davant d’això i de les llums i les foscors de tot aquest procés, hem trobat, en conjunt, alegria en les noves formes de conviure, de relacionar-nos i la gratitud de poder viure aquesta nova realitat.

Alumnes: Daniela Carolina Acosta, Karla Isabel Adames, Santiago Caballero, Maria Casadellà, Paula Cervigni, Mariana de la Torre, Adriana Gonzáles, Fatima Yasmin Jara, Salma Khaddaj, Sara Manfredini, Laura Nahel Menares, Marta Nafría, Carolina Palacios, Érika Pérez, Carlos Ramírez, Gabriela Alejandra Rocha, María Gabriella Rolón, Ivanna Teresa Salas i Marcela Silva.

Tutors del projecte: Coque Claret Martí, Amadeu Santacana i Jaume Claret

Patrocinadors: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i BIC.

Vídeo de la intervenció:

PIXEL (ADOS). Alumnes del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica.

Ubicació: Parc del Centre del Poblenou  (Av. Diagonal, 130)

Un material opac que es convertia en translúcid gràcies a la llum deixava entreveure els nostres cossos, que adquirien forma de píxel. Les nostres ombres traspassaven aquest panell de píxels anàlegs que ens connecten i relacionen. “Pixel(ados)” transformava el mitjà digital i humanitzava els píxels representant-los amb un mitjà no digital.

Alumnes: Catalina Mesa, Charlie Soleto, Daniela López, Hernan Plasencia, Joana Serra, Luis Felipe Suárez, Marcela Valdés, Nicolás Guerra, Olaia Pozueta, Paloma Rotela, Samantha Freire i Sonia García.

Tutors del projecte: Toni Arola i Susana Barea.

Col·laborador: Escenotecnic.

Patrocinadors: iGuzzini, LUTRON i VIBIA.

Vídeo de la intervenció:

El Festival Llum BCN és una oportunitat única d’aprenentatge per als alumnes, ja que poden executar un projecte real i experimentar la forma d’interacció del públic amb la seva proposta.

Felicitats a tots i totes!