Alumnes del màster DiPE participen a Girona, Temps de Flors 2024

Els alumnes del màster de formació permanent en Disseny i Producció d’Espais han participat un any més al festival Girona, Temps de Flors, que arribava aquest any 2024 a la 69a edició. De l’11 al 19 de maig de 2024, els participants han exposat el seu projecte “El Plor de les Glaceres” a la sala gran dels soterranis de la Catedral de Girona.

Aquesta edició, per segon any consecutiu, ha comptat amb la col·laboració especial de l’entitat financera BBVA. Prop de 150 treballadors del BBVA Girona han participat en la decoració i l’elecció del nom del muntatge a través d’un concurs intern.

El projecte floral “El Plor de les Glaceres” estava inspirat en l’escalfament global del planeta, causat principalment per les emissions de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera, i que està afectant greument les glaceres. La instal·lació pretenia ser una oda al gel a les zones més gèlides del món, on el paisatge és d’una bellesa aclaparadora i alhora xocant per la climatologia extrema. Un ecosistema que es converteix en fràgil per la força amenaçadora de l’ésser humà i on es representa la lluita constant entre allò natural i allò humà.

Per donar representació a aquesta idea conceptual, la sala gran dels soterranis de la catedral va quedar ocupada totalment mitjançant diverses estructures tridimensionals que representaven blocs de gel, distribuïdes de forma irregular, que semblava que s’anessin desfent al llarg dels 30 metres d’espai.

El muntatge, dissenyat i dirigit pels alumnes i que ha comptat la col·laboració del departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona, han aconseguit transformar els soterranis de la Catedral en una glacera en procés de desglaç.

El Festival Girona, Temps de Flors és una oportunitat d’experimentació única per als alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais, en fer una instal·lació real i experimentar amb la interacció del públic amb la seva proposta. Les instal·lacions efímeres en què participen els permeten investigar noves idees i sensacions a través de l’espai.

Galeria completa de fotografies de “El Plor de les Glaceres” en Girona, Temps de Flors