Alumnes del màster en BIM guanyen el 2n premi del Concurs d’Obra Civil de BIMTECNIA 2019

Un equip d’alumnes del màster Open BIM en Desenvolupament i Gestió de Projectes de la UPC School s’ha endut el segon premi del concurs d’obra civil organitzat en el marc del congrés BIMTECNIA 2019, el fòrum internacional de la construcció intel·ligent que se celebra anualment a Valladolid.

BimtecniaEn el marc d’aquesta cita, s’organitza anualment un Concurs Internacional BIM, un certamen que exposa d’una forma pràctica les possibilitats reals d’ús del BIM. En aquesta edició, els equips van haver d’organitzar-se per constituir un veritable equip BIM assignant els perfils i permisos necessaris i triant els programes per a realitzar el modelatge complet d’una infraestructura. Partint de la documentació real d’un aixecament d’una carretera existent, els participants van realitzar una proposta de millora que incloïa una vorera per a vianants i un carril bici, assegurant el compliment de la normativa de carreteres i d’accessibilitat. Aquest any, per primera vegada, s’introduïa un projecte d’obra civil per a aquest concurs.

L’equip guanyador d’aquest 2n premi va estar format per alumnes del màster i professionals de l’empresa IGC. Un dels alumnes de l’edició 2019 del màster, Javier Solís, és el director de l’empresa i va ser l’encarregat de crear un grup mixt entre professionals de l’empresa i alumnes del màster per presentar-se al concurs. La proposta es va endur el segon premi del concurs amb 62 punts, respecte als 70 i 48 punts del primer i segon premi, respectivament, i va estar realitzada pels alumnes de Albert Rodríguez, Yolanda Martín, Nicola Paltrinieri, Javier Solís, Pedro Pombinho, Sary Chedraui i Luís Lafuente. Per part de IGC, van participar Daniel Barnadas, Bernardino Furones i Vicente Medina.

El Fòrum Internacional de la Construcció Intel·ligent BIMTECNIA té com a objectiu reflexionar sobre les eines, processos, tecnologies i possibilitats que la Construcció 4.0 ofereix al sector, amb un especial èmfasi en un dels principals eixos d’aquesta revolució: el BIM (Building Information Modelling). Aquestes noves tecnologies estan generant el desenvolupament de nous models de negoci que permeten a les empreses posicionar-se de forma més competitiva.