Alumnes del màster en Fabricació Additiva resolen un repte d’impressió 3D per a l’empresa IUL

L’empresa IUL Instruments, dedicada a oferir solucions d’automatització per a laboratoris de microbiologia, va proposar als alumnes del màster en Fabricació Additiva un nou repte: desenvolupar un prototip de dispensador per a plaques de Petri en impressió 3D que millori les prestacions del model Petri Labeler que actualment està comercialitzant la companyia per al seu ús en laboratoris.

Els estudiants es van repartir en tres grups de treball i un cop desenvolupats els prototips van presentar les solucions dissenyades davant d’un tribunal, format tant per docents del programa com per membres de l’empresa. Aquest tribunal estava integrat per Clara Remacha, de l’equip d’Incubació de Noves Aplicacions i Nous Negocis d’Impressió 3D a HP; Jordi Giménez, Application Technical Consultant sobre 3D Printing a HP; Marc Nicolau, cofundador de Kin; Víctor Font, cofundador de IUL, i Vicenç Font, CEO de IUL.

IUL obre aquest tipus de col·laboracions universitat-empresa per seguir innovant en solucions que proporcionen un control microbiològic més còmode, segur i fiable per a la indústria.

L’empresa va valorar molt satisfactòriament els prototips dissenyats. Aquests dispensadors estan basats en el model Petri Labeler, Preprinted Barcode Labels Adhesive, que l’empresa va llançar l’any 2016. Les solucions proposades pels alumnes han buscat innovar en l’etiquetatge automàtic dels codis de barres a les parets de les plaques de Petri i en el funcionament del dispensador, tan simple com alimentar una pila de plaques de Petri en un extrem, prémer el botó d’inici i recollir plaques etiquetades a l’altre extrem.

La fabricació additiva té el potencial de transformar per complet el model productiu en els pròxims anys. El màster en Fabricació Additiva de la UPC busca formar professionals altament qualificats en aquestes tecnologies d’impressió 3D perquè adquireixin el rigor metodològic i les habilitats necessàries que faran redefinir el paradigma de producció actual i sacsejar el mercat amb productes i models de negoci innovadors. El 17 de febrer de 2023 es posarà en marxa una nova edició del programa.