Asthree Works i l’èxit de finançar el seu primer joc indie amb la plataforma Kickstarter

Unes 200 persones van assistir divendres passat a l’Open Talent: “Asthree Works: una experiència d’èxit en el finançament de jocs indie amb Kickstarter”, a càrrec d’Enol Martínez, dissenyador i director d’art d’aquest estudi asturià de videojocs. El seu equip està a punt de llançar el seu primer videojoc Paradise Lost: First Contact, gràcies a l’èxit del finançament obtingut per al seu llançament a través de la plataforma Kickstarter, el web de finançament col·lectiu per a projectes creatius. En aquest acte, també es va presentar la segona edició del concurs de videojocs Three Headed Monkey Awards. Social Point i Social Point també va premiar als tres millors projectes del màster d’aquesta edició, que van ser per Child’s Manor, 4 Bestias i PlayTime Stories.

DSC_4671Enol Martínez, des d’una perspectiva molt pràctica i didàctica per als assistents , va explicar tot el procés de llançament d’aquest projecte a través d’aquesta plataforma de crowfunding i va mostrar exemples de bones pràctiques per aconseguir bons resultats. La seva experiència ha superat totes les expectatives possibles: des de la seva posada en marxa a principis de desembre han aconseguit recaptar gairebé el doble del que demanaven per al llançament de Paradise Lost: First Contact per a les plataformes de Linux, Mac, Ouya, PC i Wii U. Les xifres impressionen: 144.000 dòlars recaptats provinents de més de 5.953 aportadors diferents.

El dissenyador i animador del videojoc també va explicar les anècdotes del dia a dia d’aquest estudi independent de Gijón, l’essència d’aquest joc d’acció i plataformes d’estètica retro i bidimensional amb clares influències de ‘Castlevania’ , ‘Metal Gear’, ‘Metroid’ i ‘Oddworld’ i els trucs per donar a conèixer un joc indie entre la premsa especialitzada.

Presentació del Concurs Three Headed Monkey Awards. Social Point

En aquest acte, Jesús Alonso, director de l’oferta formativa en videojocs, animació i art digital de la UPC School, també va presentar la nova edició del concurs de videojocs Three Headed Monkey Awards.Social Point, que es divideix en 3 categories: el Premi al Millor Videojoc, premiat amb 3.000 €, la Menció del Públic, que premia el videojoc més votat pel públic, amb una dotació de 1.500 € i, finalment, el Premi UPC, que vaig dirigit a aquells grups dels quals, com a mínim, la meitat siguin i hagin estat alumnes de la UPC. És aquest cas la quantia també és de 1.500 €.

Horacio Martos, CEO de Social Point, també va premiar els 3 millors projectes dels alumnes de l’edició 2012-13 del màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School. Els premiats per Social Point van ser els projectes PlayTime Stories, 4 Bestias i Child’s Manor de l’edició 12-13 del màster, que es van endur el tercer, segon i tercer premi, dotats amb 500€, 1.000 € i 2.000€, respectivament.

Consulta la galeria d’imatges de l’acte.

Si us vau perdre la conferència de Enol Martínez o voleu veure-la de nou, podeu visualitzar-la en el següent enllaç:

VIDEO DE L’OPEN TALENT: “Asthree Works: Finançament de Jocs Indie amb Kickstarter”