Barcelona, capital europea de la mobilitat urbana, amb la UPC com a soci tecnològic clau

La Unió Europea ha escollit el consorci format per Barcelona i altres 12 ciutats, 17 empreses i 18 universitats, entre elles la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i SEAT, per instal·lar a la ciutat el Knowledge and Innovation Community (KIC) on Urban Mobility, la seu de la comunitat encarregada de desenvolupar les innovacions en mobilitat urbana de la Unió Europea almenys fins al 2026.

BarcelonaBarcelona ha estat triada per la Unió Europea com a seu de l’ens que liderarà la innovació en mobilitat urbana a la Unió Europea dels propers anys, i instal·larà a la ciutat la Comunitat d’Innovació i Coneixement en Mobilitat Urbana (KIC, Knowledge and Innovation Community on Urban Mobility), en el marc de l’EIT Urban Mobility, l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia de Mobilitat Urbana (European Institute of Innovation and Technology).

El projecte del KIC s’ha impulsat conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que acumula una àmplia expertesa i coneixement en aquest àmbit i porta anys treballant en la iniciativa, coincidint amb la posada en marxa del hub d’investigació i mobilitat urbana CARNET, creat amb SEAT i Volkswagen Group Research. CARNET, que també és soci del nou KIC, ha estat per a aquest projecte un model de comunitat d’innovació i coneixement en mobilitat urbana a petita escala, que ha posat en pràctica assajos pilot de noves tecnològiques en mobilitat urbana per millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)