El congrés FM&FS 2014, al qual van assistir els alumnes del màster en Facility Management, revela les oportunitats de negoci del sector

Un sector professional que mou al voltant dels 50.000 milions d’euros i representa el 30% de les despeses d’una empresa són dades que revelen la importància d’aquesta figura professional, la del Facility Manager, la bona gestió del qual pot ajudar a l’empresa a reduir les seves costos en un 20% – 30 %. Són dades que es van anunciar en el recent congrés anual de FM & FS a Barcelona, organitzat per IFMA (Associació Espanyola de Facility Management), i al qual van assistir els alumnes de l’edició 2013/2014 del màster en Facility Management de la UPC School.

El Facility Manager o Gestor d’Instal·lacions és una professió que es va començar a conèixer fa relativament poc i la seva implementació, tot i ser ja molt coneguda en països com els Estats Units o el Regne Unit, Holanda, França i Alemanya, és força recent a Espanya. Es tracta d’una disciplina que engloba diverses àrees per a la gestió del funcionament integral dels edificis, mitjançant la integració de persones, espais, processos i les tecnologies pròpies dels immobles.

El faciliy manager s’ocupa, per exemple, de coordinar els projectes de construcció, renovació o reubicació d’una companyia, així com de la contractació de tots els productes i serveis relacionats amb el correcte funcionament de les instal·lacions, conservació i manteniment d’instal·lacions, neteja, recepció, càtering, seguretat. Aquest sector mou 50.000 milions d’euros i els experts que van participar en les ponències del aquest congrés professional en Facility Services van revelar que si es gestiona de manera adequada, es podria aconseguir un estalvi anual del 20% per a l’organització.