El Consell Assessor del màster en Sistemes Ferroviaris enceta la 14a edició del programa

El Consell Assessor del màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica de la UPC School es va reunir el passat 29 de setembre, a les instal·lacions del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú, per encetar una nova edició d’aquest programa formatiu. La reunió va generar un debat molt fructífer sobre les necessitats professionals al sector i com connectar-les amb l’oferta formativa.

L’aposta d’aquest màster ha estat sempre caminar de la mà de les principals empreses del sector, una necessitat que ha vehiculat a través d’un Consell Assessor propi, on figuren totes les institucions més destacades de l’àmbit ferroviari. En concret, són aquestes: Adif; Alstom; Bombardier; CAF; Col·legi d’Enginyers de Camins Canals i Ports de Catalunya; Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya; Consell del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Catalunya; COMSA; Electrans; Fundación de los Ferrocarriles Españoles; Fundación Talgo; Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC); IDOM; IKOS Consulting; Indra; Ingerop; Irvia; Nertus; IN-MOVE by Railgrup; Renfe; Sener; SEGULA; SERVITEC Radyal; Siemens; Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i TRAM. En la reunió del consell assessor es va donar la benvinguda a Òscar Playà, director de la xarxa de metro de Barcelona com a nou president.

Des de la seva creació, aquest òrgan ha estat un altaveu a mida perquè les empreses del sector expressin les necessitats empresarials a la universitat, creant sinergies molt interessants per readequar l’oferta formativa a les necessitats d’un sector en plena transformació. La trobada del passat 29 de setembre va servir per valorar edicions anteriors i posar en comú reptes en l’enfortiment dels vincles universitat-empresa. Aquest aspecte es va vehicular especialment través de la taula rodona: “Reforç i impuls dels vincles entre la universitat i les empreses del sector ferroviari”, moderada per Adrián Fernández, director gerent de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.

La 14 edició del màster en Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica començarà el divendres 20 d’octubre a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú. Una formació especialitzada i pràctica per dominar tots els aspectes clau del sector: l’electrificació, la senyalització, les comunicacions, el material rodant i la gestió i explotació d’empreses ferroviàries. Aquest màster té unes dades molt positives d’inserció laboral, ja que el 80% dels seus estudiants milloren la seva ocupació laboral i el 70% troben feina al sector abans d’un any.