El màster en Disseny i Producció d’Espais participa al Festival Món Llibre 2013

Per quart any consecutiu, els alumnes de l’edició 12-13 del màster en Disseny i Producció d’Espais van dissenyar i construir dos espais consolidats dintre del festival: l’espai dels més grans i el dels joves il·lustradors.

L’espai dels més grans, exclusiu per nens d’edats compreses entre els 9 i 12 anys i ubicat a la planta -1 del CCCB, es va convertir en un sistema solar imaginari a través del projecte “Letras fugaces”, on la instal·lació de Jimmy Liao va brillar amb llum pròpia. La proposta consistia en fer un viatge a l’univers de la imaginació a través de diversos espais que permetien als nens convertir-se en viatgers espacials. La totalitat de l’àrea de lectura es va transformar en un gran cosmos de planetes flotants, on els nens podien aterrar i endinsar-se al món dels llibres, els contes, les històries i les il·lustracions. L’espai s’il·luminava a través d’un gran sol, al voltant del qual es configuraven les constel·lacions de Jimmy Liao. L’espai incloïa una àrea de joc feta a partir d’una galàxia d’estels mòbils permetien als nens inventar les seves pròpies paraules fugaces i jugar amb elles.

L’espai dels joves il·lustradors, que acollia les il·lustracions dels alumnes de L’Escola Massana, es va concretar amb el projecte “Islas”, situat al Hall del CCCB. Un espai expositiu que recreava illes de paper de diari, l’acumulació del qual oferia una superfície molt particular per poder exposar diversos tipus d’il·lustracions, i així reclamar l’atenció dels visitants.

La novena edició del festival de literatura infantil Món Llibre es va realizar els dies 13 i 14 d’abril de 2013, una cita concebuda per apropar la lectura als més petits, amb l’objectiu de fer-los créixer i despertar-los l’interès per la literatura i el coneixement. Concerts, teatre, tallers i instal·lacions artístiques formen part del programa de més de cent activitats que durant dos dies va omplir el CCCB i el MACBA de centenars de visitants.