El màster en Rehabilitació col·labora amb el Consorci de Turisme del Vallès Occidental

El màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica de la UPC School i el Consorci de Turisme del Vallès Occidental han col·laborat en la realització dels projectes finals dels alumnes d’aquesta edició del màster. Aquesta col·laboració ha permès localitzar edificis històrics a la comarca amb lesions importants on els alumnes poguessin aplicar tots els coneixements apresos al llarg del programa i aportar noves propostes en rehabilitació i restauració. Així, al llarg de l’any 2016, els alumnes han estat treballant en quatre edificis: la Casa Alegre de Sagrera de Terrassa, la Torre del Pont de Castellar del Vallès, la Masia Comabella de Sant Llorenç Savall i l’edifici El Progrés d’Ullastrell.

RehabilitacioLa presentació en públic del resultat d’aquests treballs va tenir lloc el passar dimarts 24 de gener a la Casa Alegre de Sagrera, a Terrassa, un dels edificis sobre els quals els alumnes hi han treballat. A la presentació van assistir representats dels municipis per veure les conclusions dels treballs realitzats. Els ajuntaments que s’han adherit a la iniciativa han facilitat l’accés a l’edifici, la documentació disponible i les previsions de possibles usos futurs facilitant que els alumnes poguessin realitzar el treball pràctic del màster sota la supervisió del professor-tutor, de manera que la col·laboració ha esdevingut enriquidora per ambdues parts.

El màster en Rehabilitació i Restauració Arquitectònica és un màster d’especialització professional adreçat fonamentalment a arquitectes i arquitectes tècnics que pretén formar en el desenvolupament integral del cicle de rehabilitació d’edificis. Els coneixements apresos s’apliquen en un projecte real en el qual realitzen un estudi d’avaluació i el disseny de propostes d’actuació sobre un immoble concret.

Es preveu que de cara a aquest any 2017, el Consorci de Turisme torni a col·laborar amb el màster amb noves propostes d’edificis històrics. Ja s’ha realitzat una crida als ajuntaments de la comarca i de moment ja en són 5 els consorcis que s’hi han adherit a la proposta.