El projecte Build Advisor guanya el I Premi BIM Startup

El passat 12 de novembre es va donar a conèixer en un acte en línia el guanyador del I Premi BIM Start Up de la UPC School, organitzat pel Consell Assessor del màster Open BIM en Desenvolupament i Gestió de Projectes. A aquesta fase final, van accedir els 3 equips finalistes formats per alumnes del màster, que van presentar propostes de negoci basades en BIM molt interessants.

El guanyador del premi va ser la proposta Build Advisor, un sistema de recollida activa d’informació, a través d’una app, sobre l’estat d’un edifici i com està sent utilitzat. Tota aquesta informació ajudarà tant al manteniment de l’edifici, com per a què els professionals que intervenen (promotor, arquitecte, etc.) canalitzin aquest coneixement en futurs projectes.

L’equip de Build Advisor, a més del reconeixement del premi, va guanyar un premi de 300 € per cortesia de l’empresa Bim+Partners. L’equip guanyador estava format pels alumnes Rainer Grad, Albert Llurba, Yolanda Martin, Nicola Patrieniri i Pedro Pombimho.

Com finalistes van quedar GREENBIM, assistent mediambiental per al disseny i execució d’edificis, dels autors Duna Bellmunt, Guillem Díaz i Fabrizio Pasara; i GSMBIM, un sistema per al manteniment de carreteres mitjançant BIM, realitzat per Marc Cabanas i Ricard Palau.

El jurat, format per professionals experimentats en el món BIM, va quedar sorprès de l’alt nivell de tots els finalistes.

La sessió es va tancar amb una conferència sobre innovació corporativa i emprenedoria a càrrec d’Alfredo Carrato, analista de capital risc a CEMEX Ventures.

Vídeo complet de la sessió: