Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais exposen a Palo Alto Barcelona

Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han inaugurat a Palo Alto Barcelona l’exposició “Espacio para Habitar”, que es podrà visitar fins al 8 d’abril.

Una antiga fàbrica tèxtil es pot convertir en el lloc on un grup d’estudiants visqui i treballi durant un any?

Amb aquest punt de partida, els estudiants del màster de Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estudiat i posat en pràctica propostes sobre com seria l’interior en un lloc d’aquestes característiques. Fruit d’aquesta investigació es va generar l’exposició “Espacio para Habitar”, que es podrà visitar a la nau Escoleta de Palo Alto Barcelona del 23 de març al 8 d’abril. Aquesta mateixa fàbrica és que la que ha estat objecte d’estudi i exhibirà a l’interior els projectes dels estudiants, a més d’acollir activitats diverses perquè els visitants experimentin la sensació d’habitar en aquesta ubicació tan singular.

La concentració i la saturació de població a les ciutats tenen com a conseqüència que l’ocupació de l’entorn ja construït es converteixi en un dels pocs territoris d’acció possible com a resposta a les noves necessitats de la societat.

Aquest exercici d’interiorisme que han desenvolupat els alumnes del màster proposa reflexionar sobre les noves maneres d’habitar a l’entorn urbà amb una mirada crítica, capaç de plantejar la reflexió sobre el problema de l’habitatge i, alhora, de ser propositiva, per tal de donar resposta a nous usos i programes que fugin dels convencionalismes a què estem acostumats.

Una de les característiques del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School i el CCCB és la seva metodologia 100% pràctica, basada en l’experimentació i la investigació crítica. Els alumnes participen en projectes reals dissenyant espais en un entorn creatiu que convida a la reflexió sobre els nous usos i necessitats dels espais.