Els alumnes del postgrau L’Espai Expositiu presenten Bookville a Món Llibre

16 d’abril de 2009

El cap de setmana dels dies 18 i 19 d’abril de 2009 se celebra a la Ciutat Comptal la cinquena edició de la festa Món Llibre, organitzada per l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona amb la col·laboració del Consorci de Biblioteques de Barcelona, el CCCB i el MACBA, adreçada a tots els infants de la ciutat. Entre les novetats d’enguany destaca Bookville, un espai dedicat a nens majors de nou anys, amb còmics, manga, videojocs i tallers diversos, creat per alumnes del postgrau L’Espai Expositiu
organitzat per la UPC School i el CCCB.

El disseny de Bookville (habitatge de llibres) remet a la concepció escènica de la pel·lícula Dogville, de Lars Von Trier, i és la planta d’un habitatge. Els diferents espais que hi formen part són elements comuns i de fàcil reconeixement per al públic, així com els seus usos concrets i diferenciats. Aprofitant aquesta distribució de l’espai, els alumnes han introduït els diferents àmbits amb els seus corresponents continguts expositius.

La idea principal és que, a partir d’aquest muntatge i exposició, el públic trobi noves propostes de lectura dins les habitacions que formen part de la casa, alhora que descobreixi com els espais més insospitats poden convertir-se en contenidors de llibres i de materials de lectura.

Bookville és un espai virtual. No reprodueix volumètricament en secció i en alçat les habitacions d’una vivenda, sinó que projecta la delimitació, principalment en planta, a partir del traçat dels diferents espais i del mobiliari més significatiu. D’aquesta manera, s’ha creat un espai i una ambientació concrets fent ús de referents més abstractes, aconseguint la compartimentació d’habitacions diferenciades dins d’un únic espai obert.

Segons Mario Corea, cap de la Unitat de Producció del CCCB i professor d’aquest postgrau, “l’espai creat pels alumnes és molt bo, està tenint molta repercussió i demostra que no és indispensable un pressupost desorbitat per fer un bon projecte. Només cal treballar amb il·lusió i tenir talent”. I és que els alumnes han dissenyat aquest espai amb dues premisses: pressupost zero i poc temps per desenvolupar-lo i muntar-lo. Un repte que han acceptat amb compromís i que els ha posat en contacte directe amb una realitat: la creació d’un espai per a una festa literària pionera a Europa. ■