Els màsters CARMAT i ELTICA s’integren al Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible de Martorell

El màster de formació permanent en CARMAT. Carrosseria i Materials d’Automoció i el màster de formació permanent en Electricitat i Electrònica de l’Automòbil. ELTICA, junt amb els 5 postgraus de la seva oferta modular, s’integren a l’oferta de formació permanent del Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell). Aquest campus, com a node de referència en formació i innovació al voltant de la mobilitat més avançada, gestionarà aquests 2 màsters i 5 postgraus referents en automoció que ofereix la Universitat Politècnica de Catalunya.

Per iniciar a aquesta nova etapa, el FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible ha programat una conferència en obert per al pròxim dimecres 21 de juny, a 17:30 h, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). S’oferirà la open class: “Reptes de la Postvenda al Sector de l’Automòbil”, a càrrec de David Enfedaque, Head of Service Technology & Engineering a SEAT, que exposarà com, en un context de transformació tecnològica del sector, la postvenda juga un paper clau per assegurar la satisfacció del client.

Segons l’últim informe de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC), la indústria automotriu representa aproximadament el 7,7% del PIB espanyol i el 9% de l’ocupació sobre la població en actiu. Dades que demostren l’enorme importància estratègica d’aquest sector, que necessita professionals altament qualificats per donar resposta als seus reptes de present i futur.

El Campus FPCAT-UPC, com a nucli de referència en mobilitat de la UPC, liderarà a partir del pròxim curs 2023-2024 aquests programes formatius posant l’accent en la qualificació i millora professional de les persones participants i la seva inserció laboral a aquesta indústria en creixement. Dos màsters que consoliden l’oferta formativa del Centre per als professionals de l’automoció i la mobilitat.

Formació especialitzada i amb un alt component pràctic sobre la carrosseria de l’automòbil, els seus requisits tècnics, materials, de disseny i de compatibilitat amb els sistemes, així com els seus processos de validació. Els/les estudiants tenen la possibilitat de realitzar pràctiques remunerades en el Centre Tècnic de SEAT o en altres empreses del sector.

La creixent digitalització i electrificació de la indústria automobilística és un repte prioritari per al sector. Formar professionals experts en el disseny de sistemes elèctrics i electrònics per a l’automoció és l’objectiu d’aquest màster, que ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques professionals en empreses del sector.