Els premis Three Headed Monkey Awards 2020 es lliuren de forma virtual

El divendres 11 de desembre es va realitzar la jornada virtual de videojocs Three Headed Monkey Awards (3HMA), aquest any en modalitat en línia per exigències de la pandèmia. Una sessió per aprendre noves experiències sobre el desenvolupament internacional de videojocs AAA i conèixer els nous talents de la indústria guanyadors de la 8a edició del concurs de videojocs Three Headed Monkey Awards.

Els premis Three Headed Monkey Awards (3HMA) arriben al seu 8è aniversari, organitzats per la UPC School amb la col·laboració de Social Point. L’objectiu d’aquest certamen és premiar i donar visibilitat als millors projectes de videojocs fets per estudiants, joves desenvolupadors i petits estudis indie de recent creació.

L’acte començava amb la introducció de Jesús Alonso, director de l’oferta formativa en videojocs, animació i art digital de la UPC i impulsor d’aquest concurs, que va donar la benvinguda virtual els assistents.

CONFERÈNCIA: “L’AVENTURA INTERNACIONAL AAA”

A continuació, Albert Millàs i Joan Centellas, programador i level designer a Ubisoft Berlín i alumni dels màsters en Videojocs i Animació de la UPC School, ens van explicar en la conferència: “L’Aventura Internacional AAA” les experiències i lliçons apreses en aquests últims anys desenvolupant videojocs per a diferents estudis europeus. Ara, tots dos formen part de l’equip de desenvolupament del videojoc Far Cry 6 a Ubisoft Berlín. Va ser una sessió carregada de consells pràctics sobre mobilitat laboral, aspectes culturals i d’adaptació a l’entorn laboral i social a l’estranger. En el seu discurs van remarcar la importància de l’aprenentatge d’altres professionals i el treball en l’equip, amb el lema que marca el desenvolupament de grans superproduccions: “Un joc, un equip”.

GALA DE LLIURAMENT DE PREMIS

A continuació, el periodista Albert Murillo, director del programa Generació Digital de Catalunya Ràdio, va donar pas al lliurament de la vuitena edició dels premis Three Headed Monkey Awards.

Aquests van ser els guanyadors i nominats dels 3HMA 2020:

– PREMI AUDIENCE AWARD

Premi: El videojoc més votat pel públic a través del web upcvideogames.

Quantia: 1.500 €

Guanyador: IKAI, de Laura Ripoll, Guillem Trávila i Iván Pérez. Joc de terror psicològic ambientat en el folklore japonès de l’era feudal. Viu l’horror de les antigues supersticions encarnant la sacerdotessa d’un temple.

Nominats: Blackstorm, d’Alejandro Duchini, Almudena Ortega, Carlos Valerio Mesón de Arana, Daniel Alonso, Eamon Thornton, Enrique Checa, Gabriel José Cabrera, Hector Polaino, Jorge Gómez i Virgina Puertollano, i Dark Princess Hell’s Little Army, de Beatriz Adriana Gamero, Tomás Banzas, Eduard Tejero, Daniel Barca, Arnau Bordoy, Connie Samantha Paredes i Hermann Plass.

– PREMI BIG PICTURE AWARD

Premi: Millor videojoc que destaqui per una aplicació de major espectre que l’entreteniment i que contribueix a alguna causa, dignifica valors, és inclusiu o treballa la conscienciació o l’aprenentatge.

Quantia: 1.500 €.

Guanyador: EL NIÑO ANTIMATERIA, de Maximiliano Monzón i Kevin Rutolo. Aquest videojoc té com a protagonista a un nen i a la seva joguina. Cada puzle està creat amb objectes quotidians, com VHS i de tubs de cartó, que gràcies a la imaginació es converteixen en palaus i mansions embruixades.

Nominats: Aigua y Saneamiento a los Cuatro Vientos, de Sergio González i Daniel Rico, i Flocking Pets, de Luis Carlos Moyano i Laura Rueda.

– PREMI BEST MOBILE GAME AWARD

Premi: Millor videojoc desenvolupat per a una plataforma mòbil o tablet.

Quantia: 1.500 €

Guanyador: UNMEMORY, de Beatriz Osorio i Daniel Calabuig. Joc mòbil d’aventures basat en text que combina endevinalles i lectura per a submergir-te en una història de suspens.

Nominats: Flocking Pets, de Luis Carlos Moyano i Laura Rueda, i MelbitsTM World Mobile, d’Iván Expósito i David Montero.

– BEST GAME AWARD

Premi: Millor videojoc triat pel jurat del concurs.

Quantia: 3.000 €

Guanyador: FORGOTTEN FRAGMENTS, de Pol Monforte i Marc Pons. Joc de plataformes i trencaclosques en 2D amb un estil de píxel art que desafia el jugador amb nivells curts que han de completar-se amb una combinació d’habilitats de plataformes ràpides i resolució d’endevinalles.

Nominats: Unmemory, de Beatriz Osorio i Daniel Calabuig, i The Pizza Situation, d’Anna Guxens, Andrea López, Haveafreakday (Sara) i Fernando Cabrera.

Gràcies a tots per la vostra participació en els 3HMA 2020, enhorabona als guanyadors i fins aviat!

Vídeo complet de la jornada Three Headed Monkey Awards 2020: