Es crea el Cloud Privat UPC, un nou servei de servidors virtuals

El servei permet crear servidors, en la modalitat d’autoservei, on es poden tenir aplicacions —com per exemple una base de dades, un repositori de fitxers o una pàgina web — disponibles en qualsevol moment, i fer servir, de forma flexible (és a dir, quan es necessiten) recursos com són la capacitat de processament, de memòria RAM i d’espai de disc. Els servidors contractats es troben ubicats al Centre de Processament de Dades (CPD) de la Universitat, on s’assegura la protecció de dades, i el pagament s’efectua en funció de l’ús que es fa dels recursos disponibles.

L’oferta estandaritzada de Cloud Privat UPC contempla la contractació de servidors virtuals de característiques diferents, que van des de servidors amb una capacitat de processament d’1 vCPU amb 512 MB de memòria RAM i 10 Gb d’espai de disc, fins a servidors amb una capacitat de 2 vCPU i 4 Gb de memòria RAM. Una oferta de serveis que es pot adaptar en funció de les necessitats i que es troba accessible, a través d’Internet, per al personal TIC de les unitats. Un cop donat d’alta el servei, es pot accedir de forma ràpida i via web a gestionar els recursos disponibles així com l’espai de disc, el tallafocs, la consulta de consums o els rols i permisos de les persones usuàries, entre d’altres.

Alguns Centres de Càlcul d’Escoles i Facultats, així com Departaments de la UPC, estan fent servir aquesta plataforma d’autoservei flexible i dinàmica, que permet reduir els costos de les inversions necessàries pel desplegament i el funcionament de les infraestructures TIC.

Pioner a les universitats catalanes

La UPC és la primera universitat catalana en disposar d’un servei d’aquestes característiques, que permet a les unitats treballar en alta disponibilitat, amb les dades localitzades al CPD de la Universitat, i pagar només pels recursos utilitzats. Un servei que es podria oferir, en un futur, a la resta d’universitats públiques catalanes, aprofitant que UPCnet és experta en gestió d’infraestructures i serveis TIC en l’àmbit universitari.

Més informació: