Es lliuren els premis del concurs de videojocs 3HMA amb la participació dels creadors de Cálico Electrónico i Social Point

El Premi Menció del Públic, amb una dotació de 1.500 euros, ha estat per a Nihilumbra i el Premi UPC, també dotat amb 1.500 euros, ha anat a parar a l’equip de Betty the Bee, un videojoc creat per alumnes de la darrera edició del Màster com a treball final del curs. El jurat, que comptava amb la presència de tres dels seus membres, Simón Lee, Manel Sort i Ramon Nafria, ha destacat la qualitat dels més de 30 videojocs presentats, tot ells de caràcter amateur. Jesús Alonso, director del Màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School, va assenyalar la importància d’iniciatives com aquesta, “que donen visibilitat a la vostra feina més creativa, al vostre talent i esforç”, va dir referint-se als participants.

L’acte de lliurament de premis també ha servit per fer un repàs a la situació de la indústria del videojoc i l’animació digital. Alonso va presentar el ponent Horacio Martos, un dels creadors de Social Point, l’estudi barceloní que ja compta amb títols tan coneguts com Social Empires, Social Wars –aquests dos triomfen a Facebook–, Pool Master, Trial Madness o Super Cravon. Martos, ex-alumne del Màster de Disseny i Creació de Videojocs, va defensar la pujança d’un sector “on l’art i la tecnologia s’uneixen com a cap altre lloc”. El director de Social Point va explicar els seus inicis amb l’aplicació Publistars, que va aconseguir un premi atorgat per Facebook a la millor aplicació de parla hispana. Des d’aquell moment, van passar de tenir una facturació de 309.000 euros a 3.300.000 euros, i la plantilla va créixer de 10 persones a les 60 actuals. També va ajudar a aquest salt qualitatiu l’aparició dels inversors de Nauta Capital, “que ens va oferir el seu know-how i ens va convertir en una empresa amb cara i ulls”. Segons Martos, el que fa diferents els videojocs de Social Point és “que busquem fomentar la competitivitat de l’usuari”.

El moment més divertit va arribar amb Niko, creador de l’anti-superheroi Cálico Electrónico, un personatge irreverent, protagonista d’una sèrie online que arriba ara a la seva quarta temporada. Niko va presentar a l’acte el primer capítol d’aquesta nova temporada, que també obre una nova etapa professional per al seu estudi, Nikotxan. Cálico Electrónico va néixer, segons el seu creador, com un personatge icònic per a la pàgina web d’un familiar. Després va evolucionar fins a convertir-se en un superheroi a contracorrent, que ha triomfat “gràcies a que la gent em va servir de publicitat, va funcionar el boca-orella, i es pot trobar en plataformes com yonkies.com o youtube”. La nova temporada de Cálico Electrónico reprèn l’esperit dels inicis.

L’acte va cloure amb un divertit i inesperat joc, on es posaven a prova els coneixements dels participants en l’acte. El pianista Daniel Palacios va interpretar diferents peces d’un conegut videojoc que el públic va haver d’endevinar.