Manel Villalante explica a Madrid el nou postgrau sobre Smart Mobility de la UPC School

La UPC School of Professional & Executive Development s’adapta als requeriments de la societat i engega, a partir de novembre d’aquest 2012, una formació on la tecnologia es posa al servei de la mobilitat. Es tracta d’un sector puixant i amb àmplies perspectives de futur, tal i com es va demostrar al XII Congreso Español sobre Sistemas Inteligentes de Transporte, amb la participació, entre altres, del Servei Català de Trànsit i la Dirección General de Tráfico del Ministerio de Fomento. A més, la mobilitat intel·ligent és un dels indicadors que configuren el concepte d’Smart City. Els sistemes intel·ligents de transport (ITS) es poden aplicar a diferents àmbits de la mobilitat, des del control de les autopistes de peatge, el tràfic interurbà o el pas pels túnels. També existeixen aplicacions disponibles per al control del transport de mercaderies, l’aparcament o la seguretat vial. Professionals de països com Alemanya, Àustria o Gran Bretanya van explicar al congrés les diferents experiències que han posat en marxa en aquest sentit.

Villalante va presentar el 25 d’abril el nou postgrau Smart Mobility: Sistemes Intel·ligents de Transport, adreçat a professionals d’empreses de consultoria i enginyeria, investigació i implantació de tecnologia associada a la mobilitat. El curs pretén formar en el coneixement de les tecnologies de la informació (TICS) i els ITS aplicables tant a la planificació com a la gestió de la mobilitat en el marc de l‘Smart Mobility. El programa del postgrau abasta des de models de simulació i plataformes estratègiques de gestió als fonaments genèrics de la tecnologia al servei de la mobilitat eficient. Entre els continguts del curs es troba com aplicar els sistemes intel·ligents de transport amb la informació i comunicació amb els usuaris; en la logística; en el vehicle i a la carretera; en ferrocarril o en la mobilitat urbana i interurbana.