Francesc López Almansa, director del màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura, ha participat en un seminari sobre enginyeria sísmica a Múrcia

El seminari, que s’ha realitzat a l’Escola d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT) amb la col·laboració de l’Associació Espanyola d’Enginyeria Sísmica (AEIS), va abordar el disseny i la rehabilitació d’edificis i infraestructures perquè compleixin els últims avenços de tecnologia per a moviments sísmics.

Francisco López Almansa, director del màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura i del postgrau en Seismic Design and Retrofit of Buildings and Bridges (SE-BB) de la UPC School, va explicar a la inauguració del seminari el comportament sísmic del terreny i els fonaments del disseny de les estructures resistents a aquest tipus de tremolors terrestres.

L’objectiu d’aquest seminari és formar en aquesta especialitat als enginyers de la Regió de Múrcia, per les característiques sismogràfics d’aquest territori, a més de per l’elevada exigència professional amb què es troben els titulats espanyols a Llatinoamèrica i altres zones del món amb elevat moviment sismogràfic.