Francisco López Almansa, coordinador de la nova normativa sismorresistent per a estructures subterrànies del Perú

Francisco López Almansa, director acadèmic del postgrau en Disseny i Rehabilitació Sismo-Resistents d’Edificis i Ponts de la UPC School, liderarà l’equip de redacció de la nova “Norma Sismorresistent d’Estructures Subterrànies per a la Infraestructura Viària” del Perú. L’encàrrec ha estat realitzat pel Ministeri de Transports i Comunicacions del govern peruà i el termini per disposar de la nova norma s’estima per a finals de l’any 2020.

Tunel SubterráneoL’equip de redacció, sota la coordinació general de Francisco López Almansa, comptarà amb la participació de Jorge Cabanillas i Albert Ledesma, tots dos també professors del postgrau en Disseny i Rehabilitació Sismo-Resistents d’Edificis i Ponts de la UPC School.

Aquesta norma regirà el disseny, construcció i qualsevol intervenció sobre estructures enterrades que es trobin en zones sísmiques del Perú. Les estructures a les quals afectarà són túnels, estacions de metro i de ferrocarril, passos inferiors by-passes, excavacions, conduccions, passos subterranis d’edificis i qualsevol altra construcció que es trobi sota el nivell del terreny. La normativa s’estructurarà a partir de documents internacionals (americans, europeus i japonesos), adaptant-los a la realitat del país, especialment en relació a la seva amenaça sísmica.