Jordi Pons, professor del postgrau en Deep Learning, premiat per la Sociedad Científica Informática de España – Fundación BBVA

Jordi Pons, professor del postgrau en Artificial Intelligence with Deep Learning de la UPC School i audio engineering researcher, ha guanyat un dels premis de la categoria Jóvenes Informáticos que atorga la Sociedad Científica Informática de España – Fundación BBVA. El guardó reconeix la creativitat, l’originalitat i l’excel·lència en la recerca d’aquests joves investigadors i els empeny que continuïn amb la seva tasca.

Jordi Pons és enginyer de Telecomunicacions per la UPC i doctor en Tecnologia Musical, Grans Col·leccions de Sons i Aprenentatge Profund per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). La seva tesi doctoral Deep Neural Networks for Music and Audio Tagging, dirigida per Xavier Serra i Casals, aborda la tasca de l’etiquetatge automàtic d’àudio i de música des de la perspectiva de l’aprenentatge profund. La seva recerca fa una gran aportació a les possibilitats de reutilització de moltes de les bases de dades d’àudio que romanen pràcticament sense etiquetar.

Actualment és investigador a Dolby Laboratories. Al llarg de la seva trajectòria, ha fet estades de pràctiques a l’Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique de París (IRCAM), al German Hearing Center (Hannover), a Pandora Ràdio (EUA, Bay Area) i a Telefónica Research (Barcelona).