La professora Karina Gibert, menció d’honor del premi Creu Casas

La catedràtica Karina Gibert, directora d’IDEAI-UPC i professora del màster en Indústria 4.0 i dels postgraus CIOs Advanced Business Program i Direcció de la Transformació Digital de la UPC School, ha estat guardonada amb la menció honorífica del Premi Creu Casas – Dones per canviar el Món, per la seva tasca a favor del talent femení.

La menció que li atorga l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) és un reconeixement a la intensa tasca que realitza per tancar la bretxa de gènere en tecnologia i, especialment, en enginyeria informàtica. Aquesta tasca la desenvolupa des de comissions de gènere, com la seva participació en la comissió Dona i Igualtat de la Intercol·legial, el Fòrum Hipàtia i com a coambaixadora del Women in Data Science de Standford a Barcelona. Entre els projectes que ha posat en marxa, destaquen la creació del portal PrEInf, que fa visible a enginyeres informàtiques i està lligat a les webs de moltes titulacions universitàries en informàtica a Catalunya, o el projecte Top Secret Rosies de formació de talent femení en IA, que es posarà en marxa el pròxim mes de juny. A més, és una de les científiques referents del programa Aquí STEAM de la UPC.

Karina Gibert és llicenciada en informàtica per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), on imparteix docència des de fa més de 30 anys. Des de fa temps promou i participa en diverses accions per incrementar les vocacions femenines en l’àmbit de la informàtica i la tecnologia en general. Com vicedegana de Big Data, Data Science i Intel·ligència Artificial del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya, el 2018 va fundar la comissió de gènere d’aquesta entitat, donesCOEINF, i posteriorment un nou vicedeganat de presidència en igualtat i ètica, que actualment ocupa. Un any més tard, va fundar el capítol de gènere de l’Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial.